Wie kan me wat meer vertellen over deze vintage Omega

Beste kenners,
Ik heb een oude Omega kunnen kopen maar kan er niet veel over vinden op internet. Nu moet ik bekennen dat ik ook een slecht zoeker ben :face_with_monocle:
Ik wil graag weten of ik hier een origineel exemplaar heb of een fake. Verder of het de moeite is om hem weer naar de de restaurateur te sturen om hem te laten opknappen?
Ik stel jullie adviezen en opmerkingen op prijs !

Ps, foto’s zijn van internet, krijg hem morgen binnen zodat ik dan zelf plaatjes kan maken.

Groet, Hans

1 like

Dit is geen trenchwatch.
Gewoon een vroeg handopwinder-polshorloge.
Ook geen “dresswatch” trouwens.
Ik vind het een waanzinnige omschrijving van de verkoper. Wat denkt ie nou te verkopen? Een chique horloge voor bij “gelegenheden”, of iets om in de loopgraaf te dragen? Idioot.

99% zeker fixed lugs.

Handopwind uurwerk met gouden geperste chatons.
Geen schokprotectie, dus voorzichtig aan doen.

Wijzerplaat en logo lijken mij origineel.
Zgn. Cathedral-wijzers.

De kastbodem is echt slecht. Ik zou dat laten opknappen en opnieuw verchromen, zo mogelijk.

Bedenk dat dit naar hedendaagse maatstaven een heel klein horloge is…

8 likes

Dank voor je reactie Bernard.

1 like

Weinig toe te voegen aan wat Bernard al schreef, horloge dateert uit de eerste helft jaren '30 volgens het serienummer en gezien de stand van het kompas toe aan een service beurtje.

3 likes

Hierbij plaatjes die ik zelf heb gemaakt van dit oude Omega klokje. Hij loopt goed maar zal wel een beurtje nodig hebben en de deksel mag ook wel een opknapbeurt goed doen. Is het de moeite van het geld en werk vraag ik me af :roll_eyes:

2 likes

Ps het glaasje heb ik er even af voor wat betere plaatjes :face_with_monocle:

Nee.
Te klein, onderdelen unobtainium, kastbodem is verchroomde rotzooi is slechte staat, kast heeft doorgesleten chroom.

Iedere euro die je erin stopt is weggegooid.

1 like

Ok, een duidelijk antwoord. Dank hier voor Bernhard. Op naar Marktplaats denk ik :grimacing:

Sorry, ik had je liever iets anders gezegd…

Ik denk dat het uurwerk verkopen als running (met filmpje) op ebay nog weleens je beste keus zou kunnen zijn… Goed vermelden welk type uurwerk het is! (26.5 sob)

Iemand die onderdelen nodig heeft zal best genegen zijn om de knip te trekken.

2 likes

Geen sorry hoor, ik heb baat bij een eerlijk antwoord. Ik heb er gelukkig niet te veel voor gegeven dus een klein verlies postje.
Dank voor je eerlijkheid !

1 like

Ik vind het een leuk ding, heb een zwak voor dergelijke oudjes. Als je het leuk vindt om hem te gaan dragen zou je er geld in kunnen steken, maar zoals hierboven al aangegeven zullen de kosten vrijwel zeker de waarde van het horloge overstijgen.
Denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een exemplaar met een zilveren kast.

2 likes

Ik heb toch een zwak voor die oude Omega’s. Heb een aardige collectie die alle in goede tot zeer mooie staat zijn en werkend. Dragen doe ik ze niet. In het geheel heb ik er nu 15.

9 likes

Leuke collectie hoor! :ok_hand:t2:

1 like

Mooie collectie, maar waarom draag je ze niet? Bang dat ze beschadigen?

1 like

Leuk ding, is toch een stuk historie :+1:t2:

1 like

Nee dat niet ,ik draag alleen de tank met zwarte wijzerplaat. Verder is de seamaster bij Omega voor € 700,- gerestaureerd en daar maak ik inderdaad zonde van om hem te gaan dragen. Ik heb te veel keuze in mijn verzamelingen denk ik. Meestal draag ik een van mijn Certina’s :relaxed:

2 likes

Keuze heb ik ook genoeg, maar ik probeer toch wel alles te dragen. Al is het maar bij een bijzondere gelegenheid of met kerst ofzo :blush:.

Maar als ik de rest van je collectie zo zie denk ik dat je inderdaad beter een mooi exemplaar met een zilveren kast kunt zoeken. Betaal je wel iets meer, maar dan heb je ook een mooi stuk voor je collectie.

2 likes

Vanmiddag foto’s gemaakt van de mooiste uit mijn omega collectie. Is ook leuk om te doen :camera:

6 likes

Leuke verzameling, oude Omega’s zijn gewoon leuk om te verzamelen en als ze ca. 90 jaar oud zijn mag je dat best kunnen zien vind ik.
Zelf heb ik er nog ongeveer 11 of 12, draag ze ook vrij weinig net als de rest van mijn oudjes…
Heb eigenlijk bijna altijd mijn skx007 om sinds die heerlijk dragende rubberen uncle seiko er aan zit :wink:

Hier mijn oudste Omega 26.5 uit de jaren '30:

6 likes