Wie kan mij aub helpen welke merk horloge dit is en van welke jaar (schatting)en de afkortingen en wat de mogelijke waarde is dank jullie wel ;)

dank voor je bericht dat zou heel goed kunnen ja

goedemorgen Hendrik

wat is een Kabaalstra?

1 like

Flauwe grap, maar dhr Kabaalstra is een N.L. horlogemaker die voorheen hier erg actief was, maar zich nu helemaal op zijn werk heeft gestort. (hoop ik)

2 likes

oh ok dan jammer dat tie niet meer actief is kon hij ook een mening geven over dit horloge

Dat denk ik niet :speak_no_evil: of je deurbel moet defect zijn.

8 likes

Ik denk dat de ‘‘scheve’’ kast een stijlelementje was uit die tijd en dus zo hoort.
verder denk ik niet dat de stift afgebroken is,maar dat de kroon losgekomen is en eraf gedraaid is.

Een nieuwe kroon lijkt mij dan ook het probleem niet als de diameter van de stift bekend is (1.20/1.40mm?) en is zeker nog wel te krijgen.
Het uurwerk heeft wel een servicebeurtje nodig (afstelling,olie en vuilverwijdering)

De ‘’‘gouden’’ kast en band,mits de band ook van goud is, zal een gram of 10 zijn en met de huidige koers rond de 150 euro waard zijn.

1 like

Nee dan was deze nog niet af!

3 likes

Het horloge is in ieder geval incompleet :joy:

hoi tinuske heb je goed gezien.

hoi Astonmartin dank voor je bericht fijn om dat te weten en inderdaad horloge heeft een goed service nodig alleen even een goede horloge maker vinden in rotterdam
heb jij of iemand in de chat een suggestie?

Je zou deze even kunnen bellen wat de mogelijkheden zijn.

1 like

@igmade
Ha! Dank voor de duidelijke foto. Gelukkig zit het asje er nog in, dat scheelt. Nu nog een passend kroontje vinden. Dat is lastig, maar niet onmogelijk. Als je iemand kan vinden die dit horloge uurwerk voor je kan repareren kan die er waarschijnlijk ook wel een kroon bij zoeken.
Succes!

Er staat ergens op het forum een lijstje met aanbevolen horlogemakers, maar dat kan ik zo gauw niet vinden. Misschien dat iemand die dit leest nog wel weet waar dat staat en het linkje hier even kan geven.

3 likes
1 like

Het bovenste gedeelte van de kast waar het glas in zit is een los deel, dat hebben ze dus inderdaad scheef terug gezet. De wijzerplaat zit vast aan het uurwerk, die blijft gewoon in dezelfde stand zitten als je de voorkant wel recht monteert. Als het uurwerk gerepareerd wordt moet de kast toch uit elkaar, kan de horlogemaker bij het monteren de voorkant gelijk even recht zetten in plaats van scheef. :sunglasses:

2 likes

Dat was 'm! Top! :+1:

1 like

super bedankt lexaf

hoi wbcoupe ja idd als ik het laten maken kan die dat inderdaad meepakken top

1 like

dank je wel Astonmarin zal ik doen

dank je iNeedaWatch