Wie kan mij aub helpen welke merk horloge dit is en van welke jaar (schatting)en de afkortingen en wat de mogelijke waarde is dank jullie wel ;)

3 likes

Goedemiddag,

Het lijkt mij erg lastig om hier een maker aan te hangen. Er komen vast forumleden langs die het kalibernummer weten te melden.
Het kastje is 9 karaats goud. Dit soort goud werd vaak in Engeland gebruikt. Ik gok dus dat het horloge Engels is.

Ik vind de wijzerplaat trouwens schitterend!

1 like

goedemiddag,
dank voor je bericht en idd hopen maar dat er mensen zijn die mij meer info kan geven

Buiten de goudwaarde heeft het horloge waarschijnlijk geen andere waarde, financieel dan. Welke waarde het voor jou heeft weet ik natuurlijk niet.

2 likes

De keuren zijn van Londen (panterkopje) en jaarletter gotische betekend 1929. LA zou het meesterkeur van de goudsmid zijn mij zo niet bekend.

2 likes

dank voor je bericht zo zo 1929!!!

Dames horloges zijn helaas weinig waard… maar deze is zeker knap gemaakt.

1 like

9 karaat ‘goud’ mag in Nederland geen goud heten.
Heeft wel een beurtje nodig zo aan de balansnaald te zien, hij loopt standaard te langzaam.
Wijzerplaat ziet er nog zeer netjes uit moet ik zeggen.
Het caliber uurwerk kan ik niet direct zeggen. Onder de balans één na laatste foto denk ik wel een nummer te zien.

2 likes

Ik neem aan dat dat deze is

edit

En hier zie je daarvan de bevestiging
https://www.sellingantiques.co.uk/285748/ladies-9ct-rose-gold-wrist-watch-1930#

2 likes

wauw!!! wat zijn jullie goed zeg echte speurders
jullie zijn echt toppers

1 like

dank je wel zeg mooi om te weten dus je kan zeggen dat het dezelfde type is Mauritz?

Ben benieuwd naar de waarde van het horloge. Heb jij meer informatie over hoe het horloge in jouw bezit is gekomen?

1 like

Dezelfde goudsmid.
Het is een ander uurwerk. En een andere kastvorm.
Maar ook nog - waarschijnlijk vanwege de periode van fabricatie - hetzelfde systeem van kast met scharnier ipv een klikbodem.

1 like

ja tuurlijk is van mij moeder die heeft ze gekregen van een helle goede kennis die hellaas is overleden en wat wij weten is dat zij die heeft gekregen van haar man meer info weten wij niet hellaas en ja kwa waarden weten wij er ook niks van behalve dat het wel goud is dat wat waarde is meer niet

1 like

super bedankt met deze informatie bestaat die bedrijf nog wel?

hoi allemaal weten jullie ook misschien plus minus hoeveel het gaat kosten om de horloge weer een niuew leven te geven dank u

Goede foto’s. Dat mag ook wel eens gezegd worden in dit subforum. :relieved:

12 likes

dank je wel koningKlok

1 like

@igmade Wat een apart Engels dameshorloge laat je ons hier zien. Ik wil je niet ongelukkig maken, maar … Ik heb eens goed naar de inderdaad zeer goed gemaakte en gedetaillerrde foto’s zitten kijken. En dan valt mij iets op.


Ten 1e: Het kastje of de bezel zit niet recht t.o.v. de stand van de armband, maar misschien is die er gewoon scheef (terug) opgezet en
Ten 2e: Ik kan nergens een kroon (voor het opwinden en gelijkzetten) ontdekken, normaal zit die (bijna altijd) op de 3 uur positie.
Als alleen de kroon ontbreekt is die misschien nog wel door een passend exemplaar te vervangen, maar het vinden van een tijdscorrect (gouden) exemplaar is haast onmogelijk . Maar als ook het asje ontbreekt zou, bij een niet geïdentificeerd kaliber uurwerk, reparatie wel eens héél moeilijk kunnen worden.

4 likes

De letters achterop zouden initialen van de eerste eigenares kunnen zijn.

1 like