Bij standaard panelen met een centrale omvormer ligt het niet aan de panelen maar aan de omvormer. Sommige merken omvormers zijn berucht in dat opzicht. De systemen met “optimizers” zijn vaak verschrikkelijk op dat gebied. Er is een goed merk: SMA.
Dat is inderdaad vreemd, dan weet ik het niet man. Nog veel succes maar ik zou hem zeker ook eens manueel syncen.
Even de tijdzone checken?
Ja dat weet ik want dat is bij mijn astron ook het geval
Bij mijn astron stond hij toen ik hem kocht helemaal niet juist, de verkoper wou hem syncen maar ging niet omdat we binnen stonden in het winkelcentrum. Buiten 1x gedrukt en hup alles stond juist (via gps).
Bij de gmt subdial was het even zoeken naar de juiste tijdzone, wel handig dat je met een druk op de knop de gmt tijd naar je grote wijzers kan verplaatsten .
Is dit niet een JDM only horloge dat hier in Europa geen signaal kan ontvangen ?
Is volgens mij hier, dacht zelfs met dit model, wel eens voorbij gekomen.
Succes.
Bij mijn Citizen doet hij het automatisch rond 2 uur 's nachts. Door op een knop te drukken gaat de secondewijzer naar RX of NO afhankelijk of het succesvol was of niet.
Bij jou staat die indicatie bovenin je horloge.
Geeft het horloge aan dat het correct de tijd zou moeten hebben aangepast (door naar ‘RX’ te wijzen)?
Nou je kan wel eens gelijk hebben, na een speurwerk met Google Lens kom ik dezelfde horloge zonder “Sapphire” tekst tegen, en de dagweergave is totaal anders. Bij die van mij staat er chronograph 1/20 en bij deze radio controlled🤔
Staat het type module op de achterkant? Als je daar op zoekt vind je bij Citizen de originele manual en daar staat altijd in met welke tijdzenders de betreffende module werkt.
Of staat onderaan op de wijzerplaat maar is niet helemaal scherp te zien op jouw foto.
De E670, handleiding is te vinden bij Citizen dot com. Werkt met DCF77 en synchronisatie vind standaard plaats om 03:00 en eventueel om 04:00 als het de eerste keer mislukt is.
Zorg dat je Solar omvormer in de nacht uit staat, wie weet helpt het.
Citizen E670.pdf (2,9 MB)
Thnx