Wie kan mij helpen met het juiste datum instellen van mijn Citizen Promaster Land CB5920-86E
Hij is Radio Controlled…
Ik heb hem vandaag de hele dag onder zonlicht opgeladen, ik zie dat hij de tijd juist aangeeft, ook de dagweergave die staat op Zaterdag, alleen de datum geeft hij verkeerd aan met 20 ste…
Wie heeft er verstand van ? Weet handige trips en trics?
Ik zou hem handmatig nog eens syncen. En zien of hij dan wel naar de juiste datum gaat.
Blz30 en 31 in manual hierboven. Zorg voor een vrij zicht naar de hemel (best middenin de tuin).
Staat de datum dan nog niet goed, ondanks dat de wijzer aangaf dat het laatste signaal juist is ontvangen, moet je de referentie instelling wellicht bijstellen (blz60).
Supermooie Citizen horloge! Gefeliciteerd ermee! Het probleem is inderdaad het referentiepunt. Als dit niet correct is voor alle wijzers/aanduidingen gaat het fout… pagina 60 moet je hiervoor volgen, als het echt de juiste handleiding is voor jouw citizen…
Let op! Als de batterij leeg is geweest moet je de beschreven actie altijd opnieuw uitvoeren voordat je de tijd en datum gaat laten synchroniseren.
Voor een radio controlled horloge is dat niet nodig; die kijkt niet naar satellieten maar luistert naar langegolf radiosignalen. Zolang je niet in een betonnen bunker of een metalen kooi zit kan het horloge die oppikken en zich met het erin vervatte tijdsignaal synchroniseren. Ergens buiten is goed genoeg.
Ik ben nieuw op het forum maar ik ken het probleem omdat ik een japanse citizen promaster heb. Ik heb een app: jjyemulator even googlen.
Die bootst het radiosignaal na en deze moet bij je horloge houden en dan het knopje indrukken onder de kroon. De seconde wijzer gaat naar de 12 uur stand en en gaat vervolgens naar de indicatie vh signaal (waarschijnlijk h(igh) als je de telefoon op de juiste plek hebt.
Dit kan wel een kwartier duren voordat hij alles precies op tijd heeft en ook de datum.
Dankjewel Marcel, het is idd een mooie horloge maar je moet eerst een kleine studie afleggen om alle functies goed te kunnen begrijpen.
İk ga me verdiepen in de gebruikershandleiding:face_with_monocle:
Wat ook nog een probleem zou kunnen zijn is storing op de frequentie van DCF77, dat kan door allerlei apparaten komen, ook slechte omvormers van zonnepanelen bijvoorbeeld.