Hallo, ik ben 18 jaar en ben er laatst achter gekomen dat ik een liefde heb voor horloges. Ik kijk nu al een maand rond op internet om het ideale eerste horloge te vinden. Ik ben niet heel rijk en daarom is mijn budget niet erg groot. Hoe mijn ideale horloge eruit ziet:
diameter kast rond de 38 mm
kleur kast grijs of zilver
kleur wijzerplaat zwart( wijzers goud zou vet zijn maar hoeft niet)
Geen duikersring zeg je, zoek je dan een dresser? Of een iets positiever horloge? Seiko maakt veel leuks in jouw range, er is hier (meer dan) genoeg te vinden in het algemene gedeelte.
Als je goudkleurige wijzers wilt gaat dat in de meeste gevallen gekoppeld met een witte wijzerplaat. Hoe zwaar til je aan de zwarte wijzerplaat?
Daarnaast adviseer ik net als hierboven aangegeven eens rustig te kijken naar bijvoorbeeld monsterwatches.nl of seriouswatches.eu (beide sites worden veelvuldig gebruikt door leden op dit forum en bieden voor <250 euro veel opties).
Als je een SARB 033 mooi vindt, maar die niet binnen je budget kunt vinden, kijk dan eens naar het ‘kleine broertje’ uit de Seiko 5 serie, de SNKL41 (of SNKL43, of SNKL45)
Saffierglas optioneel mogelijk bij sommige aanbieders en ruim binnen je budget. Mooi leren bandje erbij en dan heb je een net eerste automatisch horloge
Edit: over je voorkeur voor zwarte plaat heen gelezen. Je schijnt bij de snkl45 (zwarte dial) de rode secondewijzer te kunnen laten vervangen bij aankoop.
Ik sluit me bij de rest een een Sarb is gewoon veel horloge voor je geld.
Persoonlijk zou ik iets langer sparen in plaats van een goedkoper alternatief te halen om later toch de Sarb te gaan kopen. Hou het blauwe gedeelte goed in de gaten en misschien krijg je wel een pb van een forumlid die hem wil verkopen. Succes met de verkoop.
Mogelijk kun je eens aan @HanDavinci vragen wat hij voor mogelijkheden ziet. Dit is een forumlid die bestaande Seiko’s aanpast met andere wijzers, etc.
SARB033 licht gebruikt zoeken. Met een beetje geduld hebben komt er hier zo een langs. Met een paar tientjes per week erbij sparen is hij snel in beeld.
38 mm…check
Zwarte wijzerplaat…check
Zilverkleurige kast…check
Goudkleurige wijzers…check
Ronde de 250 euri…check
Geen submariner ring…check
Saffierglas. …Is te plaatsen