Wie kan mij helpen met het uitzoeken van mijn eerste horloge?

Hallo, ik ben 18 jaar en ben er laatst achter gekomen dat ik een liefde heb voor horloges. Ik kijk nu al een maand rond op internet om het ideale eerste horloge te vinden. Ik ben niet heel rijk en daarom is mijn budget niet erg groot. Hoe mijn ideale horloge eruit ziet:

• diameter kast rond de 38 mm
  • kleur kast grijs of zilver
  • kleur wijzerplaat zwart( wijzers goud zou vet zijn maar hoeft niet)
  • saffierglas
  • niet een submariner ring
  • prijs ongeveer €250( mag ook minder)

Kom zelf op een Seiko SGG

2 likes

Welkom :sunglasses:

Geen duikersring zeg je, zoek je dan een dresser? Of een iets positiever horloge? Seiko maakt veel leuks in jouw range, er is hier (meer dan) genoeg te vinden in het algemene gedeelte.

1 like

Seiko SARB033 zou ik eens naar kijken.

6 likes

De SARB033 zoals hierboven vernoemd is een goeie suggestie.

Inderdaad mooi, maar die ligt toch buiten mijn budget?

Het is al gezegd en daar sluit ik mij ook bij aan: Seiko SARB033… tophorloge voor het geld wat hij kost (zie Google)

Maar die ligt toch iets hoger dan het budget dat je aangeeft.

Een Seiko 5 kan een goed alternatief zijn, wanneer je geen duikershorloge wilt. Daar is heel veel keus in, voor wat betreft modellen en wijzerplaten.

En dan hebben we ook nog Oriënt, die veel mooie horloges in die prijsklasse heeft:

Kijk b.v. eens naar de Oriënt Bambino.

Verder kan een gebruikt horloge ook een optie zijn: zie het blauwe gedeelte van het forum.

Succes! :slightly_smiling_face:

4 likes

Thanks! Ik zal kijken

@Jaspersendeen Waar kan je beter mee beginnen dan met een Seiko automatic?

Bijvoorbeeld deze klassieker en meest verkochte Seiko 5
Met een zeer robuust uurwerk en bomb proof behuizing.

Seiko SNK809

Dit is een nobrainer en je houdt nog geld over voor een volgende aanschaf :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

Dit is een goed adres en er staat nog veel meer interessants op deze site.
Momenteel in de aanbieding:
http://www.monsterwatches.nl/product/snk809k2/

Succes!

2 likes

Dit schreeuwt gewoon om een Seiko Sarb033

Als je goudkleurige wijzers wilt gaat dat in de meeste gevallen gekoppeld met een witte wijzerplaat. Hoe zwaar til je aan de zwarte wijzerplaat?

Daarnaast adviseer ik net als hierboven aangegeven eens rustig te kijken naar bijvoorbeeld monsterwatches.nl of seriouswatches.eu (beide sites worden veelvuldig gebruikt door leden op dit forum en bieden voor <250 euro veel opties).

Als je een SARB 033 mooi vindt, maar die niet binnen je budget kunt vinden, kijk dan eens naar het ‘kleine broertje’ uit de Seiko 5 serie, de SNKL41 (of SNKL43, of SNKL45)

Saffierglas optioneel mogelijk bij sommige aanbieders en ruim binnen je budget. Mooi leren bandje erbij en dan heb je een net eerste automatisch horloge :+1:

Bijvoorbeeld: http://www.monsterwatches.nl/product/snkl41/

Edit: over je voorkeur voor zwarte plaat heen gelezen. Je schijnt bij de snkl45 (zwarte dial) de rode secondewijzer te kunnen laten vervangen bij aankoop.

1 like

Hoi Jasper,

Ik sluit me bij de rest een een Sarb is gewoon veel horloge voor je geld.
Persoonlijk zou ik iets langer sparen in plaats van een goedkoper alternatief te halen om later toch de Sarb te gaan kopen. Hou het blauwe gedeelte goed in de gaten en misschien krijg je wel een pb van een forumlid die hem wil verkopen. Succes met de verkoop.

Gr Bram

deze misschien? :sunglasses:

1 like

http://www.monsterwatches.nl/product-categorie/seiko5-nl/ Kijk hier eens

Welkom hier.

Mogelijk kun je eens aan @HanDavinci vragen wat hij voor mogelijkheden ziet. Dit is een forumlid die bestaande Seiko’s aanpast met andere wijzers, etc.

Gebruikt moet wel lukken. Volgens mij stond er kort geleden nog een SARBje te koop op dit forum binnen jouw budget.

Deze lijkt me! SARB033

3 likes

SARB033 licht gebruikt zoeken. Met een beetje geduld hebben komt er hier zo een langs. Met een paar tientjes per week erbij sparen is hij snel in beeld.

2 likes

38 mm…check
Zwarte wijzerplaat…check
Zilverkleurige kast…check
Goudkleurige wijzers…check
Ronde de 250 euri…check
Geen submariner ring…check
Saffierglas. …Is te plaatsen

1 like

Zo’n 175 euro:

Edit:
Vergeet de kortingscoupon niet :wink: