Wie kan mij helpen met het vinden wat voor een zakhorloge dit is en hoe ik ze weer werkend krijg

Goede avond allen,

Ik doe een oproep richting jullie als community om mij verder te helpen te identificeren wat voor een zak horloges ik heb.

Deze twee zakhorloges zijn onlangs gevonden van mijn opa bij het opruimen/verhuizen. Mijn opa is al een zeer lange tijd overleden waardoor deze twee zakhorloges meer dan 40 jaar lagen te verstoffen.
Nu in het bezit van mij zou ik ze graag willen herstellen en er meer over te weten komen.

Zakhorloge 1:

Hiervan kan de veer wel opgespannen worden maar zit die helemaal vast.

Zakhorloge 2:

Ook deze zit helemaal vast maar kan wel opgedraaid worden, seconde wijzer is los.

Wie kan mij helpen ontdekken om wat voor een merk en type het gaat en wie kan dit horloge maken voor een schappelijke prijs?

Verneem graag.

Met vriendelijke groet,
Hendri

1 like

Ik heb je topic even op de juiste plek gezet, nl. in “Vragen over type etc …” :slight_smile:

1 like

Niemand die mij hier verder mee kan helpen? :pensive:

Lijkt op een ankergang zakhorloge van rond 1900

Merk staat soms op het uurwerk. Er zijn zat horlogemakers op het forum die dit misschien zouden willen/kunnen repareren

Volgens mij weet @wbcoupe er ook veel vanaf ik ben zelf geen expert

2 likes

Zijn beide cilindergang zakhorloges met een ongesteende radertrein. Lage kwaliteit uurwerken. Of ze nog lopend te krijgen zijn voor een enigszins behapbare prijs hangt af van wat er mankeert. Als bijvoorbeeld de tappen van de balans gebroken zijn wordt het een nogal kostbare zaak om ze op te knappen.

2 likes

@koen wellicht?

1 like