Wie kan mij helpen? Model Citizen!

Hallo allemaal,ik zal me even voorstellen.

Ik ben Ramon en ben 30 jaar.
Ik heb jaren geleden een citizen horloge gekocht, die ik (nog altijd) met plezier
draag.
Ik kreeg vorige week ineens in mn hoofd dat ik het type wel eens zou willen weten.
Er staat zo niets op. Na een hoop gegoogle (inclusief plaatjes :slight_smile: ) is het me niet gelukt om te achterhalen welk type het is. Er is op het hele internet volgens mij geen plaatje te vinden van dezelfde kleur/type.

Er staat op de achterkant:

CITIZEN watch co.
W.R. 10bar
Titanium M
2510-H21670 Y
210437
GN-4-S>12
JAPAN

De wijzerplaat is zwart met een goudkleurige rand en er staan geen cijfers op, maar streepjes die oplichten als je ze even in het licht houd. Ook staat de datum erin. De band is titaniumkleurig met twee verticale goudkleurige strepen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet, Ramon.

Zie je kans om er een foto van te plaatsen? Zie anders even de FAQ.

Ga ik proberen! Momentje!

Bij deze, sorry voor de zeer slechte kwaliteit!

Ben zelf zeker geen kenner van dit merk, maar met je gegevens zal er toch vast wel iemand iets zinnigs van kunnen zeggen lijkt me.

Ja, ik hoop het.
Vreemd dat er echt niets te vinden is op internet, voor zover ik heb gekeken.

Ik ben geen kenner op het gebied van codes ontcijferen. Ongetwijfeld dat sommige van die codes het uurwerk, model, etc. aanduiden.

Het probleem is ook dat een merk als Citizen zo ontzettend veel modellen uitbrengt. En dat een ouder model wat niet onwijs populair is daardoor ondergesneeuwd raakt.

Ja, ongetwijfeld moet er dmv de codes een model uit komen rollen, ben echt benieuwd.

Tsja, het kaliber is kennelijk 2510. Maar daar zijn er verschrikkelijk veel van in allerlei variaties, het lijkt de Seiko 5 wel wat dat betreft.

Hier vind je een heleboel modellen die er enigzins op lijken, maar inderdaad geen exacte match geloof ik:

http://www.citizenwatches.com.au/products/gents-dress

Nou, heb Citizen gemaild, dit is het antwoord:

Dear Ramon,

your watch was sold under the model no. BK0060-36E

Birthday 1999

Price: € 120,-

With best regards

mit freundlichen Grüßen

Harald Neethen

Service Leitung

Citizen Watch Europe GmbH

Hans - Duncker Str. 8

21035 Hamburg

Ik dat model zoeken op internet, niets over te vinden, haha!

Maar goed, nu weet ik het model.

Bedankt voor het mee denken!

Gr Ramon.

Razor81 Schreef:

Nou, heb Citizen gemaild, dit is het antwoord:

Dear Ramon,

your watch was sold under the model no.
BK0060-36E

Birthday 1999

Price: € 120,-

With best regards

mit freundlichen Grüßen

Harald Neethen

Service Leitung

Citizen Watch Europe GmbH

Hans - Duncker Str. 8

21035 Hamburg

Ik dat model zoeken op internet, niets over te
vinden, haha!

Maar goed, nu weet ik het model.

Bedankt voor het mee denken!

Gr Ramon.

Zoals ik al vermoedde, waarschijnlijk ondergesneeuwd door de vele verschillende modellen.