Ik heb een zakhorloge waarvan de astap van de balans gebroken is.
Het is een uurwerk van de Favre Freres uit Zwitserland.
Het horloge op zich is nog erg mooi, met een prachtige onbeschadigde wijzerplaat.
Is zoiets nog te repareren, of moet ik het horloge als verloren beschouwen ?
Ik vrees dat dit een lastig verhaal gaat worden, ben niet zo thuis in zakhorloges maar balans is een vervelend onderdeel om aan te komen aangezien deze exact identiek moet zijn aan de originele en probeer die maar eens te vinden.
Dank zover voor de reacties.
Dat het lastig is, ben ik me terdege van bewust.
Ik heb het zakhorloge via internet gekocht en ik durf wel te zeggen dat ik ben opgelicht. Het zou een goed lopend horloge zijn en alles zag er wel betrouwbaar uit.
Achteraf blijkt dat er flink gerommeld is aan het horloge. Alle ! schroefjes zijn beschadigd en er is één schroefje afgebroken.
Nu is het niet zo, dat deze horloges je een rib uit je lijf kosten, maar ik heb toch een nare nasmaak van deze aankoop.
Vooral omdat ik zelf zoiets niet eens zou durven verkopen als zijnde een goed lopend horloge, maar kennelijk zijn er mensen die minder eerlijk zijn.
Ik heb een paar foto’s van het een en ander gemaakt. Misschien dat iemand zo’n uurwerkje herkent en wellicht een balansje heeft liggen (wellicht in een sloophorloge).
Halverwege de pagina kom je jouw beeldmerkje tegen.
Er zijn een paar forumleden die de mogelijkheid en kennis hebben om
je verder te helpen maar die lezen hier niet elke dag.
Je zult nog even geduld moeten hebben denk ik.