Ik zie dat de vraagprijs op MP een stuk optimistischer is, minimaal €200. Ben benieuwd.
Klopt, dat gebeurde inderdaad regelmatig, maar dit is wel een originele Omega kast gezien de merktekens.
Türler had een eigen stempel en stempelde zelf naast andere merken.
Dat heb ik afgeleid uit kleine imperfecties in het stempelwerk die bij meerdere merken terugkwamen (o.a. bij Universal Genève).
Ook dit gebeurde tot vrij recent. O.a. Dennison in het VK maakte kastjes voor Longines en voor Omega. Dan had je de export naar Amerika door bijv. Longines en kastjes gemaakt door Witnauer, JLC in Zwitserland maakte uurwerkjes die door LeCoultre in de USA werden gekast.
Lag allemaal aan de kosten voor import van edelmetalen kasten.
Ook waren veel uurwerkjes gemarkeerd “unadjusted”, dat scheelde ook veel importkosten.
Dank jullie hartelijk voor alle info. Waardeer ik zeer👍Ik had ook nog een zelfde soort kast met dito uurwerk met een IWC wijzerplaat en IWC kast, zelfde ongemerkte uurwerk, ook met Rose vergulde randen. Ik zal ook die foto’s even opsnorren en met jullie delen. Mvg Ali
Het lijkt er op het eerste gezicht wel wat op, maar dat is toch echt een ander uurwerk.
Ok maar ook weer ongemerkt, zonder IWC logo. Zijn allebei best in mooie staat ook👍
Dat is gek. IWC hoort probus Scafusia markering te hebben…
Is het geen geswapped uurwerk?
Volgens een andere kenner kwam dit wel vaker voor. Maar ik ben geen deskundige.
Dat is een IWC uurwerk, ze zijn gemaakt in diverse maten.
Ik heb er eentje in een Engelse zilveren kast van S&Co.
Hartelijk dank voor de info, waardeer ik zeer