Wie kan mij iets over dit zakhorloge vertellen

Wat ik weet is dat het van 14k karaat goud is en het binnendeksel van koper is. Kan iemand mij iets meer vertellen over dit horloge?

Lijkt een cilindergang van voor 1900.

Weinig jewels (lagerstenen om slijtage tegen te gaan, ik vermoed een stuk of 5) dus geen hoge kwaliteit.

Met name goudwaarde als het massief goud is.
Zakhorloges hebben (behalve de grote merken en/of complicaties) weinig waarde behoudens de intrinsieke bij edele metalen.

Het goudmerk kan nog veel info over jaartal en land van herkomst prijsgeven…

Grof gezegd is het van 1900 -1920.
Het heeft een cilindergang uurwerk van matige kwaliteit. Ik zie maar 4 robijnen lagertjes, maar misschien zijn het er 6. Meestal staat dat wel op de deksel.
Staat er ook remontoir op ?
Dat betekent niets anders dan dat het horloge met een knop/kroon opbedraaid kan worden. Vóór 1900 had men nog vaak een sleuteltje nodig voor opdraaien en op tijd zetten.
Na 1920 ziet men steeds meer dat de kroon uitgetrokken moet worden om de tijd te verstellen. Bij deze is dat door middel van met je nagel het kleine knopje naast de kroon in te drukken en tegelijkertijd met de kroon te draaien.

De vorm wijzers deed mij juist aan iets vroeger dan 1900 denken. Hoe kijk je daar tegenaan?

Of ie met kroon opgewonden moet worden of nog met sleuteltje

Het moet met de kroon worden opgewonden

Bedankt voor de reacties. Het is dus niet echt een goed horloge Het goud bepaald dus eigenlijk de waarde van dit horloge?

Inderdaad

Yep.