Wie kan mij iets vertellen over dit horloge??

Beste horlogeliefhebbers,

Ik hoop dat jullie deze leek misschien kunnen helpen. Onlangs heb ik van mijn ouders het horloge van mijn opa gekregen. Ben daar ontzettend blij mee, niet alleen qua emotionele waarde, maar ook omdat ik hem ook oprecht heel tof vind.

Er zitten behoorlijke krassen op en ik vraag me af ik het de moeite waard is om dit te laten ‘repareren’. Echt mooi glimmend is hij ook niet meer trouwens. Een zoektocht op internet heeft niet echt iets opgeleverd, in ieder geval niet meer informatie over juist dit horloge.
Ik heb weinig info, maar ik vermoed dat hij ergens in de jaren 60 of begin 70 gekocht is. Ik ga ervan uit, mijn opa kennende, dat het geen namaak is en dat het ook echt goud is. Maar misschien heb ik het helemaal is. Hij loopt trouwens nog als een zonnetje.
Onderstaand een foto, ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen beteken.
Alvast hartelijk dank!

Groet,

Suzanne

2 likes

Heb je ook nog een foto van de achterkant en van de gesp?
Het bandje lijkt me te breed en imo niet origineel.
De rest kan ik pas zeggen zodra ik de andere foto’s gezien heb.

Echt is hij wel, massief goud denk ik niet. Ik zou hem laten servicen, eventueel het glas later polijsten en verder de kast zo laten en gewoon lekker dragen.

Beste Maurits,

Dank voor je reactie. Bijgaand nog een aantal foto’s. Het bandje is vast en zeker een keer vervangen, en ondertussen weer aan vervanging toe.

Het lijkt een omega uit de Jaren zeventig, verguld, kroon is de vergelding vanaf volledig zo te zien, veel meer durf ik er niet over te zeggen.

Dank je wel! Ja, dat was ook mijn idee. Maar had het zonde gevonden als het toch niet de moeite waard zou zijn.

Fijn dat je nog het horloge van je opa hebt. Opknappen en dragen!

Kijk eventueel hier even voor een servicebeurt:

Naast de emotionele waarde heeft zo’n horloge ook nog wel een financiele waarde. Zo’n Omega geneve is nog wel een 3-400 euro waard als hij goed werkt.

1 like

Stalen bodem dan is de kast verguld. De gesp is niet origineel, de kroon nog wel, maar die heeft zijn beste tijd gehad.
Binnen in de bodem staat het referentienummer ik kan me voorstellen dat het een 166.0041 uit 1968 kan zijn.
Omdat de kast verguld is mag die niet gepolijst worden. Het glas kan wel gepolijst worden of eventueel vervangen.
Veel draagplezier.

2 likes

zoek een onafhankelijke zelfstandig werkende horlogemaker. Het afgeven bij een juwelier die het werk uitbesteedt maakt de kosten soms wel 50% hoger. succes!

Mooie omschrijving, idd jaren '60 ivm waterproof op de deksel, dit werd ivm regelgeving vanaf ca. 1970 waterresist(ant). Een servicebeurtje laten doen ivm ingedroogde olie (slijtage delen slijten sneller), glaasje poetsen of vernieuwen en gewoon dragen zoals hij is…

Iedereen bedankt voor jullie reacties. Goed te weten dat een opknapbeurtje de moeite waard is. Fijne avond!
Groet,
Suzanne

2 likes