Ik weet alleen dat het zilvergehalte 0,800 is. Ik krijg het deksel waar het uurwerk achter zit niet open. Weet iemand of dit een schroefdeksel is? En hoe ik deze eraf kan krijgen. Het deksel zit zo vast dat het mij niet lukt en ik ben bang dat ik het horloge beschadig.
Bij de pijltjes een mesje tussen zetten en heel voorzichtig openen. Binnendeksel scharniert op dezelfde manier als het buitendeksel.
Als je het niet vertrouwt, kun je vaststellen dat daar waar het deksel scharniert, het binnendeksel ook een scharnier heeft. Dus als je onderop naar de kast kijkt moet je twee scharnieren zien.
Ik ga het proberen. Dank voor je reactie
Helaas dat lukt niet. Ik kom niet onder het randje komen, het mesje is te dik.
stanly of breekmesje pakken dan moet het lukken, of zo’n mesje van een verfkrabber
het is gelukt, bedankt voor de tip.
Wie kan mij iets mer vertellen over het horloge?
Is er ook en jaartal gekoppeld aan dit uurwerk? Of is dit meer een gangbaar uurwerk?
Het uurwerkboek waar deze afbeelding in staat is van 1936,maar het is moeilijk te zeggen hoe lang en wanneer dit uurwerk is verkocht .
oké, bedankt voor je reactie
Hallo,
Weet je misschien waar ik zo`n uurwerk boek zou kunnen aankomen.
Ik heb het boek ooit op marktplaats gevonden, het was flink gebruikt, maar voor een leuk prijsje.
Je vind ze ook wel op ebay, maar dan hangt er een ander prijskaartje aan.
Het boek heet: La classification horlogére.
Bedankt voor de info.
Mooi setje zo. Vooral de ketting maakt het helemaal af. Zulke horloge kettingen zijn veel zeldzamer dan de horloges. Vooral compleet houden zo.
De hangoog / kroon decoratie Art Deco? Zegt dit iets over de periode?
Niet echt art deco. Maar wel kenmerkend voor de jaren 20-30 van de vorige eeuw. Net als het horloge zelf.