Wie kan mij meer informatie geven over dit zakhorloge?

Van mijn opa heb ik een zakhorloge geërfd. Nu zou ik graag wat meer over dit horloge willen weten. Waar en door wie is het gemaakt? Uit welk jaar komt het horloge? Etc. Etc.

Ik ben begonnen door eens te gaan Googlen aan de hand van de tekst op de wijzerplaat: Chronomètre “Lier”. Dit levert wat hits op op Marktplaats, maar daar staat verder geen extra info.

Daarnaast vond ik twee topics op Amerkikaanse Forums. In beide gevallen wordt een verband gelegd met “Revue Thommen”.

http://forums.watchuseek.com/f11/need-help-identifying-lier-chronometre-pocket-watch-163581.html

http://ihc185.infopop.cc/eve/forums/a/tpc/f/2291010082/m/6381060513

Op de wijzerplaat staat dus de tekst: Chronomètre “Lier”

Verder staat er in de binnenkant van het horloge een serienummer: 184311
Ook staat er een tekentje in. Het is een kroontje met links daarvan een sikkelvormige maan. Onder het kroontje staat een “3”.

Er staat nog een tekentje in, maar het is moeilijk te zien wat het nou precies is. Het lijkt op een diamantje, met daarin een ander teken. Daaronder staat het getal 0,800 met een rechthoek er omheen.

Ik ben benieuwd of iemand mij ook maar iets meer aan informatie kan geven.

De foto’s:

Hallo,

Zoals ze op de Amerikaanse site ook al anageven miss eens het serienummer naar Revue mailen , die hebben miss nog wel lijsten waar deze op vermeldt staat en zij zullen je ook vertellen of chronometre Lier een oude naam van hun is.

Tevens zou je , op deze site, het uurwerkje ook moeten plaatzen,dan kan men het kaliber miss herkennen en plaatsen in bepaald tijdsvak of merk.

De merkjes waar je het als laatste over hebt zijn waarschijnlijk de zilvermerkjes, 800 is iig een zilvergehalteaanduiding , 800/1000e deel is zilver, 200/1000e deel is legering.

Correct me if i’m wrong.

Een ander idee , en ook niet meer dan dat .
In het Belgische stadje Lier is momenteel ene Mr. Henderyckx aan het uitverkopen .
Hij heeft heel wat te koop met de naam " Lier " op de wijzerplaat .

Misschien hanteren ze die naam al sinds lang en is je zakhorloge er eentje van hen .

Yo , Manu .

Grappig. Ik was deze horlogemaker al tegen gekomen op internet, maar omdat het om het plaatsje “Lier” ging heb ik er verder geen aandacht aan besteed. Maar aangezien op jouw horloge ook “Lier” staat, heb ik toch maar even een mail gestuurd.

Bedankt voor de tip. Als ik reactie krijg laat ik het weten.

Succes ermee en om even de puntjes op de i te zetten : Dit horloge
is niet van mij .
Zo’n rood met wit onderleggerke past niet in m’n interieur .
Het is van 'n maat van me die toevallig in Lier was en daar op die uitverkoop stuitte , voor de aardigheid heeft hij er zo’n drietal gekocht voor weinig .

Yo , Manu .

manu Schreef:

Een ander idee , en ook niet meer dan dat .
In het Belgische stadje Lier is momenteel ene Mr.
Henderyckx aan het uitverkopen .
Hij heeft heel wat te koop met de naam " Lier "
op de wijzerplaat .

http://farm6.static.flickr.com/5093/5509384229_1ab
450deee_b.jpg

Misschien hanteren ze die naam al sinds lang en is
je zakhorloge er eentje van hen .

Yo , Manu .

Dit horloge doet mij sterk denken aan een “Eloga Flipper”. Eloga is later opgegaan in Fortis. De Eloga had een harde kunststof kast met 5 verwisselbare bezels. Wijzerplaat bijna gelijk, hoewel daar natuurlijk géén Lier etc. opstond.

Hoi

Heb jij nog meer info weten te achterhalen want ik heb een zilveren polshorloge met dat merk en kan daar ook niks over vinden.