Wie kan mij meer over deze Omega vertellen?

Ik heb hier een Omega Ladies White gold (plated) en ik zit met een paar vragen.
Allereerst is het mechanisch uurwerkje niet gesigneerd, de kroon heeft geen Omega logo, de nog overgebleven diamantjes zijn geen echte diamanten, maar de band en de kast zijn volgens een testje door sieraden atelier wel met wit goud bekleedt.

Voor zover ik weet signeert Omege alle uurwerken, betekend dat dit geen origineel Omega uurwerk is?

Het uurwerkje loopt op dit moment niet maar is het waard om dit uurwerk weer in werkende staat terug te brengen?

Naar mijn weten signeert Omega inderdaad al zijn uurwerken.
De kroon zal er later wel op gezet zijn en de verloren diamantjes zijn vervangen door ??
Horloge lijkt mij afkomstig uit de beginjaren '70 en lijkt mij een hele opgaaf om de oorspronkelijke onderdelen nog uit te halen.
Maar helemaal weer op orde lijkt het mij wel de moeite waard.

Ik zou eens even wachten op de Omega kenners hier op het forum :wink:

Deze “omega” is hartstikke fake en derhalve is het zonde van je geld om er iets in te investeren.
Omega zet de type gegevens in de binnenkant van het deksel om maar eens een begin te maken…
Ik heb er al eens een postje aan gewijd in het vintage deel met wat linkjes er bij.

Ach ik wil de beroerdste niet zijn dus: https://omegaforums.net/threads/dont-fall-for-a-fake-vintage-omega.6235/

3 likes

Dank voor jullie reacties, hier word ik al wat wijzer van :smiley:
Ik was zelf in de veronderstelling dat er voor dit soort horloges helemaal geen markt is om hier tijd en geld te investeren om een replica te produceren en helemaal vreemd dat er voor een fake toch gekozen is voor een echte wit gouden coating en een mechanisch uurwerkje wat er op het eerste gezicht best aardig uitziet.

Beste keus om dit klokje om te smelten om te kijken hoeveel grammetjes wit goud er nog overblijft?? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ter illustratie nog een fotootje van het uurwerkje

Beste keus is de kliko!

Die paar micron wit goud is echt de moeite niet waard. Je praat eerder over milligrammen dan grammen.

Ko

Lijkt me op het oog een FEF - uurwerkje. Zat vrijwel overal in destijds (wat betreft ovalen dameshorloges). In elk geval is 't geen Omega, veel te basic afgewerkt. Kan net niet goed het symbool onder de balans zien, heb een lijst waarin ik dit op kan zoeken - maar dan moet ik 'm wel goed kunnen zien. Werkje is wel behoorlijk oud, nog geen Incabloc.

Zag na vergroten van je pic dat Omega met de hand op de wp geschilderd is. Wel knap op zich. :wink:

Ik zal em wat verder demonteren om achter het symbool onder de balans te komen en daarna verdwijnt deze in de kliko :cry: