Wie kan mij wat meer vertellen
Helaas is mijn opa uit de tijd maar heb wel een paar horloges geerft.
1 hier van wil ik graag meer over weeten aan gezien er geen plaat meer is ben ik benieuwd welk uurwerk en welk merk dit is geweest
En als dit nog te fixen valt
Owh en als er nog ander leuke info hier over is let me know
Het uurwerk is (een variant van) Peseux 320. Ik kan het serienummer op de binnenzijde achterdeksel niet goed lezen; als het begint met 56… is het horloge van 1966; als het begint met 58… van 1968.
Er staat de letter H in een achthoek, beeldmerk van Helvetia. En het nummer 174. Helvetia heeft na 1960 vooral uurwerken van derden gemonteerd. De Peseux 320 is een erg dun caliber. Waarschijnlijk is je horloge niet erg dik. Het ontbreken van een secondenwijzer wijst daar ook op.
Dat denk ik ook, ja. Helvetica is een erg mooi merk met bijzondere, vaak militaire horloges en mooie chronografen. Je wijzerplaat is erg gehavend. Loopt het uurwerk nog ? Waarschijnlijk kan het in elk geval wel een onderhoudsbeurt gebruiken. Hier op het forum zijn vast wel deskundigen die die klus kunnen klaren (en daar hoor ik uitdrukkelijk, helaas, niet bij).
Dat ben ik zeer met je eens. Echter, deze wijzers komen niet vaak voor, maar helemaal ongebruikelijk zijn ze niet, bijv.
Vaak in combinatie met Romeinse cijfers.