Wie kan mij meer vertellen over deze “ Jules Jürgensen“

Wie kan mij vertellen welk merk horloge dit is en evt het verhaal er achter.

2 likes

Kroontje. Dat moet Rolex zijn :grin:

2 likes

denk geen rolex, maar als gegevens kloppen zeker al 18 karaat goud. ben benieuwd welk resultaat dit oplevert

ik denk Darwil, althans daar lijkt het sterk op

2 likes

Idd dat zou ik ook zeggen, ik volg het topic even. Het is zeker een mooi horloge!

Alleen staat bij Darwil, doorgaans wel de naam op de plaat.

1 like

Daar is die kroon veel te dicht voor.

Denk niet dat John helemaal serieus was…

1 like

Zeker geen Darwil want een afwijkekende kroon zonder kruis erop. Lastige dit :thinking:

Heb net Krone ingevoerd in Mikrolisk en dan krijg je een shitload aan hits. Mogelijk zit daar iets tussen. Achterdeksel openen kan ook helpen :smiley:

1 like

even het kroontje van TS in beeld
kroon
datum op 16.30 uur??

Ik gok op Jules Jürgensen

2 likes

Yep, denk ik ook. Kom deze ook online tegen. Datum ook op zelfde plaats.

1 like

Goed gevonden
geschiedenis staat in deze link

1 like

Leuk stuk om te lezen. Zag al, met verbazing, horloges van 10 tot 100 Euro en horloges feveild voor 1200 Euro. Sommige overigens heel mooi. En dan ben ikzelf vooral gecharmeerd van de fantastische gouden horlogebanden. Zag een hele gave met goudklompjes erop/eraan.

1 like

kun je eens foto van de band sluiting erop zetten. Kan namelijk zijn dat de band ook 18 karaat is en mogelijk heb je best een waardevol horloge vast. staat er nu automatic op de kast achterkant?

Het kroontje deed me eerst denken aan een horloge gemaakt voor King Hussein of Jordan in zijn eerste jaren aan de macht.
Een paar keer een crown only logo op de markt zien verschijnen, maar nog niet in zo’n vierkante vorm.
Het zou wel kunnen verklaren waarom er geen andere vorm van logo op de wijzerplaat staat.
image

Vermoedelijk zal het een Jules Jürgensen horloge zijn, zoals eerder door forumleden aangehaald. Dat kroontje komt net iets meer overeen.

1 like

Goedemiddag allen,
Dank voor jullie speurwerk. Ik was zelf al vastgelopen. Hierboven nog een foto van de kast en de sluiting van het bandje.

1 like

1 like

staat er niks in de sluiting van merk teken of getal?