ik heb onlangs twee klokjes gekocht op een veiling. Ik kan verder niks vinden over deze twee klokjes op internet, dus daarom vraag ik om jullie wijsheid! Het gaat hier om een Betra en een Nita, beide klokjes stammen uit de jaren 60 en zijn hand opwind.
IK weet bijna zeker dat beide horloges uit de jaren 50 zijn, gezien de stijl en de rode accenten in de secondewijzers. Daar waren ze in de jaren 50 dol op.
Dank voor jullie reacties! Ik wil eigenlijk wat meer te weten komen over de fabrikanten. Waar zijn ze gemaakt? wat was de originele band kleur? wat zijn ze waard? want ik kan werkelijk niks vinden over de klokjes
Verder inderdaad niets van te vinden, vrijwel onbekende merken. De uurwerken kunnen iets meer vertellen over de herkomst. Het spijt me, maar de originele bandkleur zal je niet kunnen vinden. De waarde is wat je ervoor betaalt hebt.
ik verwacht het ook niet. Ze schijnen nog perfect te lopen en nauwkeurig te zijn, maar dat weet ik pas als ik ze in mn handen heb;) Ik krijg ze één deze dagen binnen, dan zal ik verder verslag doen met natuurlijk een fotootje!