Wie kan mij meer vertellen over dit horloge?

Hoi,
Dit horloge was van mijn overgrootvader. Ik heb totaal geen verstand van horloges :see_no_evil:
Wie kan mij hier meer over vertellen?
Alvast bedankt!

5 likes

Het gaat uiteraard om het klokje. Het bandje is er later opgezet

Hoi Dros,

Hier achter dit linkje kun je een stukje geschiedenis van de BWC horloges vinden.
Jouw getoonde zgn dresswatch is een verguld of goldplated horloge dat mi. uit de jaren '60 > '70 van de vorige eeuw stamt.
Waarschijnlijk een handwinder, als je de service geschiedenis niet kent zou ik hem omdat het om een erfstuk gaat eerst een service beurtje laten geven voor je hem gaat dragen. Dit om extra slijtage door vuil en ingedroogde olie te voorkomen.
Het horloge kun je het best naar een horlogemaker in de buurt brengen ipv naar een juwelier, die hem meestal ook naar een horlogemaker zend en daar weer commissie voor in rekening brengt.

8 likes

Super! Dank je wel voor de informatie!!

Het horloge is al een keer naar een juwelier gebracht. Van binnen schoongemaakt maar helaas loopt het horloge weer niet.
Bedankt voor de tip!

3 likes

Hier een lijst met horlogemakers op HF.
Juweliers kunnen meestal er niet veel van.

5 likes

De kroon is niet alleen versleten, maar waarschijnlijk ook niet origineel. Deze is wel heel erg klein voor een handopwinder - voor een automaat zou het nog net kunnen. Dit is geen (markttechnisch) heel waardevol horloge, dus een iets grotere aftermarket vergulde kroon gaat je al een heel eind helpen.

Plus natuurlijk een goede servicebeurt met nieuwe opwindveer, want daarvan is de leeftijd nu onbekend. Ik vervang die zelf echt altijd. 1 keer dacht ik - “het kan nog wel”. Twee weken later kon ik de klus deels overnieuw doen onder garantie - veer gebroken.

2 likes

Bedankt voor de info!

2 likes

Hmmm, IWC Yacht Club II, ref 3311
deze staat aangeboden op Chrono24?

Ik dacht dat deze versie met de schroefjes op de bezel en de bracelet in de jaren 80 is uitgebracht?

Dat is idd die van mij, ik probeer alleen meer info te achterhalen. Ik kan dezelfde samenstelling nergens vinden

Waarom kaap je dit topic? Je hebt hier al een ander topic voor aangemaakt.
https://www.horlogeforum.nl/t/iwc-yacht-club-2/481849

1 like