Ik heb hier een Engels horloge met dubbele kast.
Wie kan mij hier meer over vertellen?
Ik kan zo niet zien wie de maker van dit horloge is omdat het uurwerk niet recht van boven is gefotografeerd.
Maar met die naam kun je op deze website misschien meer te weten komen.
Succes!
Edit:
Ook de merkjes vertellen een verhaal over wanneer de kast gemaakt is en dat kun je o.a. op deze website vinden, maar er zijn meer websites te vinden over de diverse merkjes.
De naam die er in staat is W.HOPE LONDON
In het verleden ben ik ook eens op zoek gegaan naar de Engelse maker van een horloge. Punt is dat er zo ontzettend veel zijn geweest dat je door de bomen het bos vaak niet meer ziet. Je zal dus zelf een zoektocht moeten starten, je hebt de naam, je hebt de merktekens op de kast en daar kun je een heel eind mee komen.
Hier heb je nog een Engelse site waar je adhv de merkjes op zoek kunt gaan.
Je hebt helemaal gelijk … die zoektocht was ik ook gestart
maar je ziet door de bomen het bos niet meer.
Zoveel verschillende lettertypes en dan ook nog in
verschillende kadertjes …
Ik kom zelf op Londen , sterling zilver en 1767
Ik vroeg mij af of dit klopte en of er waarde zit aan dit horloge.
De kast maker kom ik op : William Bagnall
Als het horloge loopt is er zeker waarde. Maar de prijs? Geen idee.
Dat zou mij niets verbazen gezien het uurwerk.
Nu kun je dus zoeken op (watchmaker) W. Hope 1767 London, ik vond het zelf indertijd fascinerend allemaal, alles wat er voorbij kwam, heb toen echt dagen zitten lezen
Hier kun je dus ook weer verder mee
Over de waarde kan ik je niets zeggen en zal men hier op het forum ook niet gauw iets over zeggen, dit ivm de regels.
Maar in goede staat en een geïnteresseerde liefhebber/koper heeft het horloge wel enige waarde maar denk dan niet aan duizenden maar meer aan enkele honderden.