Hallo, ik heb een zakhorloge geerfd en wil er graag wat meer over weten. Hij is ooit in nederland (windchoten) gekocht maar de juwelier bestaat niet meer. Kan iemand me er meer over vertellen?
Winschoten wellicht…? Zonder (goede) uurwerkfoto kan niemand hier iets mee, vrijwel alle zakhorloges zagen er destijds hetzelfde uit.
1905 tot 1920 zou ik zeggen. Maar ben niet de grootste zakhorloge-expert.
En de rest ligt waarschijnlijk op 1 oor inmiddels.
Ga je beslist reacties op krijgen; er zijn zeker mensen hier die dit meteen herkennen. Komt goed!
Ik wacht geduldig af en ben heel benieuwd. Bedankt!
Er staat 14k op dus 14 karaats goud
(Helaas is het geen 14k waard)
Maar wel serieus geld want meestal wegen die kasten wel wat.
Wel zonde om hem om te smelten. Ziet er nog mooi uit
Tuurlijk is het zonde, maar het kan ook helpen om het zorgvuldig te bewaren. Weten dat t zakhorloge geld waard is zeg maar.
Ja het eeuwige dilemma. Als het ergens in een la ligt te verstoffen voor de volgende generatie die het ook weer in een la laat verstoffen, is het net zo goed zonde. Veel dingen komen uiteindelijk wel weer in de mode, zakhorloges is daar niet 1 van vrees ik.
Hij ziet er in mijn ogen uit als nieuw. Werkt naar behoren. Ik zie er zeker geen oud goud in maar ben benieuwd wat de leeftijd en herkomst is
Nou,… en de smartphone dan? Dat is toch eigenlijk de moderne variant van het zakhorloge
Is de ketting ook goud? Zo ja dan is hij waardevoller dan het horloge. Mooie gouden kettingen zijn veel zeldzamer dan horloges.
Die is ook van goud inderdaad
Mooi. Vroeger werden deze kettingen omgebouwd tot damesarmbanden. Dus zijn er minder van over.
Met je zakhorloge kan je niet op xhamster gaan.
Ik ben om. Smelten die handel!
Sommige versies hadden dit wel,soort van
Ziet eruit als een zakhorloge wat de tijd goed doorstaan heeft,lekker zo houden