Geachte forumleden. Ik ben op zoek naar meer informatie omtrent een bepaald horloge.
Ik heb van mijn vader een BUCHERER horloge gekregen. Ik weet niet hoe, wanneer hij eraan is gekomen. Het is een vierkant model met op de achterzijde Ref. 1818. Het is een automaat, met datum aanduiding.
Ik heb begrepen dat BUCHERER een Zwiters merk is, en ben zelfs al eens in Genève geweest met het horloge. Mar omdat ik in tijdnood zat heb ik daar niet meer info kunnen verkrijgen.
In Nederland heb ik 1 juwelier gevonden in Nijmegen, maar die verwijst mij naar de mensen in Zwitserland te gaan voor info.
Is er dan niemand hier die mij iets kan vertellen?
Ik zie jullie reactie(s) graag tegemoet.
Bucherer was/is geen producent van horloges maar een juwelier/warenhuis. Bucherer bestelde horloges bij fabrikanten en liet daar de naam Bucherer op zetten.
Voorzover mij bekend zijn het wel horloges van degelijke kwaliteit.
Bucherer zijn ove ralgemeen leuke horloges met goede uurwerken.
In geneve zal je ze niet vinden zitten in Bucherer AG
Langensandstrasse 27
CH-6002 Luzern
Alles over Bucherer:
Ja, Bucherer is een Zwitserse juwelier. Mijn vader deed zaken met ze in de jaren '60/'70. Kreeg hij een zilveren Rolex theelepeltje met ‘Bucherer’ op de achterzijde. Helaas is dat in de afgelopen jaren zoekgeraakt (gepikt?).
Ze waren (zijn) in ieder geval Rolex dealer. Ik kan mij ook Rolex brochures herinneren uit die tijd, afkomstig van Bucherer.
Het horloge is volgens mij 65-70 gezien de datumaaduiding en ook de vorm,miss vergis ik mij want ben nou ook geen expert.
Hoe bijzonder het horloge is ligt dus natuurlijk aan de staat van wijzerplaat,kast etc, ziet er bij deze wel ok uit zo aan de foto te zien maar ook aan het uurwerk wat erin zit.
Maar qua waarde moeilijk te zeggen maar je meot iig eerder denken aan 100 dan aan 1000 euro.