Wie kan mij wat vertellen over deze Omega Seamaster De Ville?

Ik ben in het bezit gekomen van een Omega Seamaster De Villle. Ik plaats wat foto’s. Het vreemde is dat ik niet kan zien hoe de kast geopend kan worden; volgens mij is de onderkant massief. Het lijkt mij goud.De diameter is ca. 34 mm.
I.v.m.een eventuele verzekering: enig idee van de waarde?

Er staan op dit moment nog geen foto’s bij je post, maar als het goud is moet er ergens een goudmerkje staan.
Als de kast niet aan de achterkant te openen is: Omega heeft enkele modellen waarbij het uurwerk er aan de voorkant uit moet door het glaasje er eerst uit te halen. Maar zonder foto’s weten we niks.

het uurwerk moet er langs voor uit met een special tool (het glas wordt een beetje samengeknepen als het ware, men noemt dit een ‘mono-cocq’ en dit zou gedaan worden om de waterdichtheid van het uurwerk te bevorderen, je zal achteraan ook geen inkepingen hebben zoals normaal,

Als het goed is staan er dan wel goudstempels in de lugs, de aanhechtpunten, voor de band. Met het blote oog lijken het vaak kleine deukjes.

Hierbij alsnog de foto’s.



P.S. Op de achterzijde van de lugs zag inderdaad merkjes.

Hele mooie klok; is het een erfstuk?
Over de waarde durf ik geen uitspraak te doen, maar zoek bijvoorbeeld eens op ebay naar dit type horloge, dan krijg je een indruk van de vraagprijzen. :sunglasses:

Lijkt me idd goud. Waarde zal 900 a 1200 liggen als hij geserviced is. Bij een erfstuk beurt laten geven en dragen.

Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Het geheel ziet er op zich wel origineel uit, maar als ik dan kijk naar de naam Omega, dan heb ik het gevoel dat dit horloge ooit te dicht bij een kachel heeft gelegen :confused:

1 like

Ik woon in Arnhem. Suggesties voor een betrouwbaar onderhoudsadres?

Er zijn verschillende modellen, die erg op elkaar lijken, dus zekerheid krijg je pas als ze opengemaakt zijn.
op sommige staat alleen Seamaster, op sommige alleen De Ville
Zoek maar eens onder BA 166.033 of OT 14.770 of OT 14.910 om er maar een paar te noemen.
Ze stammen uit de jaren 60
Je kan tussen de lugs kijken of je daar goudstempels vind. 585 of 750, een hoofdje/eekhoorn/hondenkop



en een nummer in een kadertje/sleutel zou een komplete set zijn, maar het is mogelijk, dat een deel aan de binnenkant van de kast staat. Bovendien kan in plaats van het nummer ook het individuele merk van de kastenfabrikant staan.

De wijzerplaat lijkt me een redial.

1 like

Het opgelegde ‘‘omega’’ is in ieder geval niet meer in de vorm zoals het oorspronkelijk aangebracht is vanaf fabriek…zo lijkt het

Die wijzerplaat ziet er niet origineel uit, slechte redial volgens mij.

Jan Ubels in Bredevoort (tussen Aalten en Winterswijk) of Henk Buiter in Zelhem

Mooie kast in ieder geval, heb dezelfde gehad maar goldplated.

Het Omega tekstje schijnt behalve scheef ook niet centrisch te staan, een wijzerplaat kopie lijkt dus zeker. Hier bij een tijdgenoot in staal als vergelijk

Inderdaad een slechte redial, zonder enige twijfel. Jammer van het horloge, want de kast is fraai. Ik zou op eBay zoeken naar een vervangende wijzerplaat.
Ter vergelijking mijn 14k broertje (tritiumloze versie, dus met afwijkende wijzers):

2 likes

Alle reageerders heel hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik ben nu al een eind verder.

Jammer dat het een redial is, want de kast ziet er prima uit.