Wie kan mijn Roventa maken?

Hallo iedereen.
Hiebij stel ik me gelijk voor. Ik ben Marco en woon in Maastricht 33 jaar en procesoperator.

Ik had een brandende vraag waar ik hoop met jullie horlogevrienden uit te komen.
In Kreta heb ik een jaar of tien geleden een horloge gekocht wat voor mij toen veels te duur was:)
Nu is van het horloge het verstelknopje afgebroken en de band licht beschadigd
(het goud is er van af aan het slijten) en de baterij leeg. Ik zou hem bijzonder graag hersteld zien echter nergens word ik geholpen, diverse juweliers bezocht en blijkbaar als je er geen klokje koopt kun je beter wegwezen is de instelling.
Het merk is het grootste probleem, nergens te krijgen in nederland ook niets over te vinden zelfs hier op het forum vindt ik niets over Roventa.

Hierbij een fototje zodat jullie weten waar ik het over heb;

er zijn wel horlogemakers die dat repareren hoor, en opnieuw een goud laagje aanbrengen kan ook wel, ik denk wel dat je veel geld kwijt ben.

een nieuw knopje ( de kroon ) kost je als ze het gat moeten boren of gauw tussen de 40 en 100 euro. Verder batterij 5 euro en opnieuw electroplaten ik heb geen idee maar zal wel iets van 200 euro zijn ofzo…

Ik neem aan dat het horloge een grote emotionele waarde heeft , Marco ?
de marktwaarde is namelijk nihil , je zou er voor kunnen kiezen om er alleen een nieuw batterijtje en een nieuwe kroon op te laten monteren.
kijk en vraag eens rond in de omgeving, of er niet een mannetje in de buurt zit, die dat klusje kan klaren,
zo ingewikkeld is deze reparatie niet, en meer als een paar tientjes hoeft het dan niet te kosten.
het opnieuw vergulden van die schakelband zal inderdaad wel heel wat kosten, zou ik niet doen.

succes, André

Dank jullie voor de reacties.
De emotionele waarde valt wel mee. Ik vindt het gewoon een erg mooi klokje en het heeft mij toen een rib uit mijn lijf gekocht.
Maar idd als ik hem al gewoon aan het lopen had met een nieuw kroontje was ik al erg tevrede, die band valt ook nog wel mee.
Echter ik ken niemand uit het horloge wereldje en hoopte via jullie een adresje te krijgen waar ik deze kan laten maken. Ik ben serieus uit juweliers gekeken als ik binnen kom met mijn voor hun onbekend klokje.
Bestaat dit merk eigenlijk nog wel? En zijn die klokjes echt niet van waarde?

van Rovena heb ik nog nooit gehoord,lijkt me gewoon een of ander fantasiemerk en aangezien het een gold plated quartz horloge is, ben ik wel benieuwd wat je er dan destijds voor betaald hebt.
lijkt mij dat ie toendertijd hooguit 100 gulden heeft gekost.

kan me wel een beetje voorstellen dat een juwelier ook vreemd opkijkt als je zo’n horloge ter reparatie aanbied,
hij denkt waarschijnlijk bij zichzelf , ach man gooi toch gewoon weg, en koop een nieuwe.
Henrik heeft er net 13 tegelijk weggegooid in dat andere topic "“nieuwe Rolex en Chronographe Suisse”"
er zitten hier op het forum verschillende mensen die het heus wel kunnen repareren, maar die moeten er dan wel tijd en vooral zin in hebben :slight_smile:

en helaas zelfs in nieuwstaat zijn deze klokjes (bijna) niks waard,en in deze staat waarin hij nu is, dus echt nul komma nul niks.

mijn advies: stop het in een doosje en berg het ergens heel ver weg, en koop voor het geld dat je uitspaart met de reparaties , een mechanisch horloge voor rond de 200 euro , kijk eens bij Seiko bijvoorbeeld, zat keus en goede kwaliteit,

groet, André

Roventa was iig een echt zwitsers merk en er lag toen der tijd een winkel van in zwitserland alleen deze is nu niet meer. In deze winkel heb ik namelijk al eens nieuw glas laten plaatsen in de meest krastvaste kwaliteit, en idd nog geen enkele kras te vinden.
Prijs die ik toen in Kreta betaalde was 1200fl, vandaar dat ik dacht dat er nog wel enige waarden in zat.:frowning:
Ik krijg langsaam het gevoel opgelicht te zijn in Kreta aangezien echte kenners blijkbaar Roventa niet eens kennen.:frowning:

Ik ben id ook toevalig voor een Seiko aan het kijken en heb er een gevonden bij Rob op dit forum alleen die heeft hem nog in bestelling staan. namelijk een aviator met een staale band. hopelijk heeft hij ze snel binnen.:slight_smile:

Neemt niet weg dat de Roventa de prulebak gaat halen, tenzij jullie echt overtuigd zijn dat ik indertijd ben opgelicht.snikkkkk

Ik heb deze link kunnen vinden, het ziet er naar uit dat Rovena met Henex is samengegaan
http://www.roventa-henex.com/index.html
ze leveren horloges / know how in de prijsgunstige klasse voor het verre oosten ?

1200 gulden destijds voor een goldplated quartz lijkt mij nogal overpriced, to say the least.
tenzij die diamantjes echt zijn :slight_smile: maar dan was het ongetwijfeld ook een massief gouden kast met gouden band geweest . ( is de kast soms wel voorzien van een goudmerkje ? )
en in dat geval was het weer een koopje geweest :slight_smile:

in ieder geval een goeie keus zo’n Seiko (tu)

Groet, André

Mmmm dus ik ben 10 jaar geleden stom geweest, en moet nu naar het verre ooste voor hem te repareren.:frowning:
als er hier toch iemand is die voor een redelijke prijs mij horloge in iedergeval weer werzaam kan krijgen hoor ik het graag, ik zou er iig erg blij mee zijn.

Bij mij is namelijk het probleem dat ik redelijke dune polsen heb en deze had nu eenmaal het perfecte formaat, tegenwoordig zijn alle uurwerken te dik en te groot in mijn ogen.
Ik ben ook erg benieuwd of die aviator mij gaat staan, vandaar dat ik per proef een redelijk goedkoop uurwerk heb uitgezocht.

dus als er liefhebbers zijn om een kroontje en een batterij op mijn Roventa te plaatsen hoor ik het wel.