Wie kan mijn Wajs horloge maken?

Weet iemand misschien waar ik mijn Wajs horloge kan laten repareren? Het is een automaat maar dat stuk (binnenwerk wat beweegt, sorry ik weet de naam niet) is afgebroken. Ben al bij diverse horlogemakers geweest maar die zeggen dat ze het niet kunnen maken omdat ze niet aan de benodigde onderdelen kunnen komen. Ik heb het horloge van mijn vader gekregen en wil het graag kunnen gebruiken. Heeft iemand misschien een idee wie mijn horloge zou kunnen maken?

Welk model is het? Ik kan mij voorstellen dat als er een gangbaar uurwerk in zit, de meeste horlogemakers het wel zullen kunnen maken.
Als het een Chinees of oud uurwerk is, dan kan het inderdaad wel lastig zijn.

gingi Schreef:

Weet iemand misschien waar ik mijn Wajs horloge
kan laten repareren? Het is een automaat maar dat
stuk (binnenwerk wat beweegt, sorry ik weet de
naam niet) is afgebroken. Ben al bij diverse
horlogemakers geweest maar die zeggen dat ze het
niet kunnen maken omdat ze niet aan de benodigde
onderdelen kunnen komen. Ik heb het horloge van
mijn vader gekregen en wil het graag kunnen
gebruiken. Heeft iemand misschien een idee wie
mijn horloge zou kunnen maken?

Welkom gingi.

Heb je misschien een plaatje, eventueel aangeduid met welk deel er precies is afgebroken is. Balansveer? Rotor losgekomen?

Is het overigens van dit merk? http://www.chronotime.ch/6101/index.html

Wat leuk dat ik zo snel reacties krijg. Dank je wel voor het meedenken. Ik heb op die site gekeken maar mijn horloge staat er niet tussen. Mijn horloge heeft ook dat logo niet op de wijzerplaat, maar er staat a. Wajs op.
Ik heb een foto, maar weet niet hoe ik die kan uploaden op dit forum .

gingi Schreef:

Wat leuk dat ik zo snel reacties krijg. Dank je
wel voor het meedenken. Ik heb op die site gekeken
maar mijn horloge staat er niet tussen. Mijn
horloge heeft ook dat logo niet op de wijzerplaat,
maar er staat a. Wajs op.
Ik heb een foto, maar weet niet hoe ik die kan
uploaden op dit forum .

Graag gedaan, hopelijk dat we je ook daadwerkelijk verder kunnen helpen.

Hm… kom zo snel niet op heel veel andere modellen. Alleen deze gevonden:

Bij de FAQ staat hoe je hier foto’s kunt plaatsen http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Jan Ubels in Bredevoort kan je misschien verder helpen, ik las bij de recenties dat hij oa over las apperatuur beschikt om de rotor (bestaat soms uit 2 delen) weer te lassen.

Het is inderdaad het horloge big zoals gevonden. Ik ga contact opnemen met Jan Ubels. Zijn site en alle goede recenties geven mij goede hoop dat hij het kan maken. Iedereen bedankt voor het meedenken, heel fijn!