Goedenavond HF.
Onlangs een leuke jaren 70 Seiko dresser aangeschaft met een bijzondere grijs/ violet wijzerplaatje 

Bandje en kast schoongemaakt en voorzien van een verse batterij!
Echter is het glas erg slecht.
Dus er zal een nieuw glaasje in moeten.
Nu kan ik dit via de plaatselijke juwelier laten doen…Maarja zit op HF
dus vandaar de vraag of iemand dit voor mij zou kunnen / willen doen.
Glaasje regelen en plaatsen voor een schappelijk prijsje 
Omgeving Deventer zou mooi zijn!
Heen en weer sturen is ook geen probleem
Het gaat om dit horloge
De grote vraag zal zijn of die glaasjes nog verkrijgbaar zijn. Het plaatsen zal minder lastig zijn.
1 like
Hoeft niet persee een origineel glaasje te zijn hoor.
1 like
Laat me raden. Hardewijkerstraat? Ik wil je best helpen hoor! Even afspreken, meten, glas bestellen en dan komt het goed. Biertje doen bij de Hip?
2 likes
Davo? Jij betaalt vriend, ik vervang je glas…
Geintje hoor…
1 like
Ik wil even gezegd hebben dat ik het prachtig vind dat er zoveel tijd en energie gestoken wordt in het onderhoud van zo een cool quartz horloge.
Wat mensen zich niet altijd realiseren :
Een quartz horloge loop altíjd. Dag en nacht. 24/7. Elk uur. Elke minuut. Elke seconde. Altijd!
Begrijp je wst er staat? Altijd.
En dan ook nog super-accuraat. Zelfde afwijking per jaar als mechanisch in een week !
En dan, mechanisch stopt na 40 uur niet dragen. Mort subite, waar quartz gewoon doorgaat. En dan nog durven zeggen dat mechanisch een ‘ziel’ heeft, en quartz niet…
Daar hoort dus een nieuw crystal in. Daar heeft dit horloge recht op !
Gooi maar een Tikkie, ik betaal twee Mort Subite’s
=edit=
Zie ik daar ook nog eens een Yildriz cabochon?
Helemaal fantastisch! 
=edit=edit=
Toch niet geloof ik, maar dat maakt dit quartz horloge uit 1978(?) er niet minder om…
Al die jaren, elke minuut…
1 like
Dat is toch juist mooi? Als je hem niet gebruikt stopt ie. Soort van hybride, hij doet het alleen als je hem nodig hebt 
Die quartz tikt maar door terwijl ie in de doos ligt. Voor wie? Voor wat?
…zodat hij gelijk om de pols kan, zonder opwinden, tijd instellen, datum goedzetten…
1 like
Dan mis je het mooiste aan je horloge. Bakkie pleur erbij en even je relax momentje pakken.
Maar dat is een andere discussie.
Je hebt ergens wel gelijk hoor, hier liggen ook een paar “grab & go” horloges in de kist.
Hier ook veel mechanisch… 
1 like
Nog een HF lid in de buurt van Deventer / Raalte die deze Seiko voorzien wil van een nieuw glaasje.