Wie kan (wil) dit maken?

Helaas heb ik de band van mijn Longines HydroConquest Maxi kapot gemaakt en ik vraag me af of er hier op het forum iemand is die dit zou kunnen repareren. De band is namelijk vrijwel nieuw en om nu weer een nieuwe te bestellen is toch wat kostbaar.

Zoals hieronder te zien is, is het ene deel afgebroken van het ronde pinnetje in het andere deel. Kan iemand dit hardsolderen of een kleine las leggen? Of is er nog een andere techniek om dit te repareren.

Het ronde pinnetje kan gewoon losgemaakt worden, zodat het gemakkelijker tijdens reparatie aan het andere deel bevestigd kan worden.




Ik denk dat je op zoek moet naar een horlogemaker, met een argonlaser. Ik weet dat Jan Ubels er een heeft, hij heeft er ooit voor mij een kapotte rotor van een Seiko Sportura mee gerepareerd.

Zit er geen garantie (meer) op? Lijkt me niet dat deze zondermeer bij de las af mogen breken.

Van garantie willen ze niets weten. Het ging overigens wel gemakkelijk kapot. Misschien was het een maandag ochtend exemplaar.

Jürgen Schreef:

Van garantie willen ze niets weten. Het ging
overigens wel gemakkelijk kapot. Misschien was het
een maandag ochtend exemplaar.

Dat is toch niet “des Longines”???
Misschien toch nog even een tweede kans geven…

Hendrik

Het lijkt mij dat wanneer je die sluiting te ruw behandeld
zou hebben dat dat pushpennetje het het eerst zou begeven
en niet dat laspunt,
ergo die laspunt deugde niet of je hebt echt een super kwaliteit pushpin in die sluiting zitten.
Die lui moeten gewoon garantie geven of zich diep schamen
voor de kwaliteit / service.

Ik zou es een second opinion vragen. Ben je in de gelegenheid om er es mee naar een Swatch group store te gaan? Ik ben er niet bij geweest wat ermee is gebeurd, maar als er geen schade is van klappen, stoten, etc. lijkt het me een fabrieksfout.

Waarom beweren zij dat het geen garantiekwestie is? Glas- en waterschade valt er meestal standaard buiten. Maar onderdelen die afbreken zonder eenduidige oorzaak…

Mocht de garantie niks brengen, zou ik even informeren bij een tandtechnisch laboratorium dat frames kan repareren. De wat grotere jongens hebben meestal wel een laserlasmachine staan en die zijn speciaal ontworpen om dit soort kleine verbindingen te lassen. Ben je voor een paar tientjes weer gered.

Dorian Schreef:

Mocht de garantie niks brengen, zou ik even
informeren bij een tandtechnisch laboratorium dat
frames kan repareren. De wat grotere jongens
hebben meestal wel een laserlasmachine staan en
die zijn speciaal ontworpen om dit soort kleine
verbindingen te lassen. Ben je voor een paar
tientjes weer gered.

Geweldig. Misschien wel de tip van de maand als het werkt.

(tu)

Elf.

Zowel juwelier, als fabrikant bestoken met ontevreden mails.
Dit kan gewoon niet en als de verkoper of verdeler zijn goede naam wilt behouden, moet er toch wel een nieuw stuk vanaf kunnen.
Ik vind het een schande!!!

bally Schreef:

Zowel juwelier, als fabrikant bestoken met
ontevreden mails.
Dit kan gewoon niet en als de verkoper of verdeler
zijn goede naam wilt behouden, moet er toch wel
een nieuw stuk vanaf kunnen.
Ik vind het een schande!!!

Vergeet de eventuele importeur niet. Ik zou het overigens wel stapsgewijs aanpakken. Je bent klant bij de juwelier. Die zou het voor je moeten oplossen. Doen zij het niet, dan ga je hogerop naar hun importeur. Doet die ook niks, dan naar de fabrikant zelf.

En vergeet de consumenten vrienden bij Radar, Kan niet waar zijn, Consumentenbond, etc etc niet.

Nogmaals, ik zou wel ieder de kans geven het probleem te herstellen en niet onnodig met stokken te gaan lopen zwaaien.

De consumentenbond, de ombudsman en bv radar zijn zaken waar bedrijven zich vroeger nogal zorgen om maakten. Tegenwoordig heeft de consument een nieuw wapen: social media. Want waar je bij Radar of klacht.nl gericht moet zoeken op een zelfde probleem, komt het op social media vanzelf (ongevraagd) voorbij. Waarom denk je dat bedrijven twitter teams in dienst hebben? Als jij belt met een klacht duurt het vaak weken voor er een oplossing komt, maar zet dezelfde klacht op twitter en je hebt vaak binnen een uur een oplossing.

Hub Hannemann gaat de horlogeband voor me maken. Top dat op deze manier toch iemand te vinden is om het te repareren.

Jeffreyh1984 Schreef:

De consumentenbond, de ombudsman en bv radar zijn
zaken waar bedrijven zich vroeger nogal zorgen om
maakten. Tegenwoordig heeft de consument een nieuw
wapen: social media. Want waar je bij Radar of
klacht.nl gericht moet zoeken op een zelfde
probleem, komt het op social media vanzelf
(ongevraagd) voorbij. Waarom denk je dat bedrijven
twitter teams in dienst hebben? Als jij belt met
een klacht duurt het vaak weken voor er een
oplossing komt, maar zet dezelfde klacht op
twitter en je hebt vaak binnen een uur een
oplossing.

Daar heb je n goed punt. Ben in dat opzichte ouderwets. Werd zelf n beetje overdonderd door grote heveelheid v social media.

Jürgen Schreef:

Hub Hannemann gaat de horlogeband voor me maken.
Top dat op deze manier toch iemand te vinden is om
het te repareren.

Fijn idd. Wel jammer dat de juwelier hier waarsch tekort schiet.