Wie kan/wil een quartz horloge repareren?

Zojuist onderstaande ook al in een titanium horloge thread geplaatst, maar daar wordt het mogelijk niet door de juiste persoon gezien. Daarom nog een keer (hopelijk is het OK):

Gisteren teruggevonden! Dit was het allereerste horloge dat ik zelf kocht. Op de middelbare school, begin jaren negentig, voelde ik me helemaal het heertje met m’n zuurverdiende Citizen titanium bicolor :wink:

Met een beetje gummen zag 'ie er al snel weer presentabel uit. Helaas zag ik zojuist, toen ik 'm openmaakte, dat ik destijds nog niet op de hoogte was van het feit dat lege batterijtjes eruit moeten. Slechts een paar puntjes zichbare oxidatie direct onder de knoopcel gelukkig, en dat was met een wattenstaafje met een puntje azijn zo weer weg. Nieuwe batterij erin, en hij liep weer - op de secondewijzer na.

Alle functies (en dat zijn er best wel wat…twee alarmen, chronograaf, timer, tweede tijdzone, maand) werken naar behoren, behalve uiteraard die functies die de secondewijzer (of de knop rechtsboven die die wijzer manipuleert) nodig hebben. Zou hier nog iets aan te doen zijn? Is er iemand op het forum die goed is me quartz uurwerken? uit nostalgische overwegingen zou ik 'm toch graag weer 100% werkend zien, en ik heb daar uiteraard ook iets voor over.

@MartijnV even vragen, hij is de Quartzkoning…

1 like