Wie kent deze internetsite?

Mijne heren en dames,

Bij toeval ben ik op internet de volgende aanbieder van kwalitatief hoogwaardige horloges tegen gekomen;


Deze biedt horloges aan, zoals Rolex, Panerai, Iwc etc etc met een aanzienlijke korting.
Mijn vraag aan jullie is dan ook;

Wie kent deze aanbieder en heeft daar enige ervaring mee?

Met vriendelijke groet,

Frank

Fillipucci is een kleine horlogezaak in het centrum van Maastricht, op loopafstand van Steiner en Burger en Brocantique (enkele andere, grotere aanbieders van vintage klokken). De aanbiedingen en het assortiment is klein en de prijzen lijken redelijk te zijn. Mijn advies zou wel zijn, als je zelf niet echt goed op de hoogte bent om een horloge te beoordelen zorg dat je een kenner meeneemt. Niet dat ik daarmee wil suggereren dat ze de kluit zouden belazeren, maar better be safe than sorry :slight_smile:

Dagje Maastricht, altijd leuk :slight_smile:

Ja, een dagje Maastricht is zeker altijd leuk. En als je dan toch die kant op gaat, loop dan zeker ook even binnen bij die drie andere die hcptdg noemt: Steiner, Burger en Brocantique. Zeker als je iets zoekt van de gerenommeerde merken die je noemt. Ze liggen alle drie mooi in de binnenstad op loopafstand van elkaar.
Je vindt ze ook op internet, maar er gaat m.i. niets boven een bezoekje aan de zaak zelf. En ja, als je niet zeker genoeg bent van je eigen horloge-kennis, neem dan zeker iemand mee met een scherpe blik.
Succes!!! (tu)

Overigens zit aan de andere kant van het station, bij de koepelkerk nog Scorpione (heeft ook eigen site) en in de buurt van de Markt (naar rechts richting binnenhaven aan de rechterkant in de Bosschstraat) nog een horlogezaak waarvan de naam nu even is weggezakt, maar die vroeger de Goudboom heette. Dan natuurlijk nog even naar de nieuwe klokkies kijken bij Leon Martens en Willy Vossen. O ja en als je bij Steiner bent geweest en je loopt de Stokstraat iets verder in zit links nog een juwelier en horlogezaakje met wat occasions.

Vergeet niet te eten en te drinken die dag :slight_smile:

De meeste zaken ken ik in Maastricht. Ben er ook met enige regelmaat te vinden. Wat mij trouwens wel is opgevallen is dat er vrij veel van dat soort zaken zijn. Alleen had ik van deze nog nooit gehoord. Dat bevreemde mij een beetje.
Scorpione ken ik ook niet. Zal eens op hun site gaan kijken.
Heb trouwens een andere vraag;
Weten jullie zo ongeveer hoeveel korting je kan bedingen op een nieuwe IWC? Via een hele goede kennis van me krijg ik zo 20%. Volgens mij kan ik elders toch meer krijgen.

Groeten, Frank

Dat zal zeker ook aan het type/model liggen. Sommige IWC’s zijn zeer gewild en moeilijk leverbaar. Dis heeft het voor een dealer weinig zin om veel korting te geven, hij verkoopt het horloge toch wel. Bij een a-dealer moet 15 - 20% haalbaar zijn (voor de makkelijk leverbare klokjes). Via Internet (daar zijn ook betrouwbare leveranciers) kan het wel oplopen tot 35%, maar hou rekening met evt kosten als het van buiten de EU is!

Ok ik weet genoeg. Bedankt voor jullie info.
Kan je me trouwens wat internetsites doorgeven waar ik een IWC kan kopen met aanzienlijke korting. Wil een IWC Spitfire Chrono gaan kopen.

Groet, Frank

Zeg eens, Frank. Ben je op zoek naar een IWC of ben je op zoek naar korting?

Veel goedkoper en betrouwbaarder dan deze zul je moeilijk vinden. Ze (Marley Sayin) is Nederlandse en levert via Duitsland vanuit Zwitserland, dus geen gevaar van extra heffingen.
http://www.sayin-watches.com/home.php?markid=4&adminid=&sprache=3&seite=2

succes!

Paul,

Een IWC. Maar waarom teveel betalen als je ze elders goedkoper kan krijgen?

Gr. Frank

Ben even gaan kijken, en ze hebben inderdaad wel interessante prijzen.
Maar wat met de garantie ? Moet men het horloge (bij eventuele problemen) zelf terugsturen dan (op eigen kosten en op eigen risico) ?

Paul G. Schreef:

Zeg eens, Frank. Ben je op zoek naar een IWC of
ben je op zoek naar korting?

Het een sluit het ander niet uit, dunkt mij.

Je hebt merkgarantie. Bel haar anders op, kan in het Nederlands als je naar marley vraagt.

Ik ben dus vandaag afgereisd naar Filipucci vanuit Den Haag. Met file een goede 3 uur rijden.

Via email had ik een deal gesloten met hem voor de Omega Constellation (occasion) die hij te koop heeft staan.
Volgens de advertentie een in ‘zeer goede staat verkerende’ omega.

Toen ik hem 's ochtend belde dat ik eraan zou komen over een paar uur wilde hij ook met alle plezier het horloge opsturen. Ik heb hem verteld dat ik hem liever zou ophalen.

Het horloge was helemaal niet in zeer goede staat! Krassen over de gehele band, en een paar op de kast. Uurwerk liep wel heel goed.
Daarnaast zat er heel veel speling op de band, bij constellations een teken dat hij erg veel gedragen is.

Maar als ik echt interesse had liet hij hem wel even polijsten hoor, duurde een half uurtje. Hij zou bellen als hij klaar was. Ik vroeg me natuurlijk af of hij hem wel of niet gepolijst had verstuurd per post.

Ik heb hem het horloge laten wegbrengen naar zijn polijster of wie dan ook.

Na een dik half uur winkelen was ik het zat, ben terug naar huis gegaan.
Na een uur was het horloge klaar.
Dus voor de liefhebbers…bij filipucci ligt nog een ‘in zeer goede staat verkerende’ Omega constellation. 10 jaar doorgedragen en alle krassen zijn er net uitgepoetst.

Reserve schakels heeft hij ook niet en ook geen papieren en doos. Volgens de website zijn papieren en doos wel aanwezig.

Jammer dat het zo moest gaan, wel bedankt voor de tip!

Vreemd idee dat hij/zij dus wel een poging deed om je iets anders aan te smeren als je dacht.

Ja, zeker jammer want ik ben nog steeds op zoek naar dit model.

Ben wel heel blij dat ik hem niet heb laten opsturen. Anders had ik achteraf (en terwijl ik al betaald had) een hele discussie moeten voeren wat nou de definitie van ‘in zeer goede staat verkerend’ is.

Maar…ik ga gewoon weer op zoek naar een ander. Komt vanzelf een keer.

Dat is niet zo netjes allemaal van Filipucci uit Den Haag.

Maar als ik eerlijk ben vind ik jou gedrag ook niet zo heel netjes.
Filipucci wil dat horloge voor je laten polijsten,jij gaat accoord.
Dus hij brengt dat horloge weg,vervolgens laat jij hem zitten met dat gepolijste horloge.
Je had ook anders kunnen handelen.

Bedankt voor jouw mening 2006.

Jack

Ik ben het met 2006 eens.

Eerst een deal sluiten per e-mail.
Daarna nog het horloge laten polijsten, en omdat dat een half uurtje te lang duurt er tussen uit knijpen?
Niet zo heel netjes, toch???

Het is altijd verstandig om een horloge van relevante waarde persoonlijk op te halen. Het feit dat er geen papieren en doos bij zaten zou reden geweest zijn om nog eens over de prijs te onderhandelen.

De leuke winkel Brocantique is al eens genoemd in dit draadje. Ik kan deze winkel van harte aanbevelen. Ik heb twee horloges van Huub gekocht, beide keren een perfecte transactie.