Wie kent deze dames-JLC?
Het kastnummer is 6156 42 er staat tevens nog 1521820 op.
Het formaat kun je mooi zien op de foto naast de 39mm GO.

Wie kent deze dames-JLC?
Het kastnummer is 6156 42 er staat tevens nog 1521820 op.
Het formaat kun je mooi zien op de foto naast de 39mm GO.

Nee, nog nooit ontmoet. Maar is die GO wel echt?
Is niet van mij maar ik weet van wie hij is. Heb geen aanleiding daar dan nog aan te twijfelen…
Maar waarom twijfel je er aan?
Op Horomundi post Jaw erg veel. Hij kan dit waarschijnlijk direct bij JLC voor je uitzoeken.
Succes!
Nee, nog nooit ontmoet. Maar is die GO wel echt?
Die is echt, maar het is het oude model, medio jaren 90.
Daarom de parelrand en de afwijkende kast en wijzerplaat.
Door de vreemde opmaak van de plaat en de bezel, het oogt nogal goedkoop. Maar Bernard heeft bevestigd dat ie echt is en dan geloof ik het.
Midden jaren 90 werden er overigens erg veel (voor huidige standaarden) “goedkoop” ogende horloges gemaakt, toen merken opkrabbelde uit de quartz crisis en nog voor de enorme hausse vanaf 2000.
Door de vreemde opmaak van de plaat en de bezel,
het oogt nogal goedkoop. Maar Bernard heeft
bevestigd dat ie echt is en dan geloof ik het.Midden jaren 90 werden er overigens erg veel (voor
huidige standaarden) “goedkoop” ogende horloges
gemaakt, toen merken opkrabbelde uit de quartz
crisis en nog voor de enorme hausse vanaf 2000.
Het grote probleem van GO in die periode was, dat ze van het DDR-tijdperk naar een toppositie wilden schuiven.
Dat ging niet heel gemakkelijk, door geldgebrek, gebrek aan geschikte uurwerken etc.
Er is in eerste instantie op basis van het spezimatic-uurwerk een luxere versie gemaakt (cal 10-XX), dat is later afgelost door het - exact even grote, maar mooiere en beter geschikte (voor modules) cal 39-XX. De reden om dezelfde dimensies te behouden was het gebrek aan financiële middelen om de kasten aan te passen…
Inmiddels gebruikt GO het nieuwe cal 100-XX, dat wederom een stukje verbeterd is. (de XX staat er, omdat GO modules gebruikt. Iedere module wordt aangegeven op de plaats van de XX, basisuurwerk is dus de cal 10, 39 of 100 en de module erop bevat de grosse datum, de maanstand, de chronograaf etc.)
Meer info:
http://www.thepurists.com/brandjpg/go/calibers/cal39.html
Nog een kleine opmerking: GO heeft zelfs nog ETA 2824’s gebruikt toen ze tekorten aan uurwerken hadden…
Bedankt!