Wie kent deze Longines?

Hallo allen!

Zelf ben ik een horlogefanaat en ik vrees mijn vrouw ook aangestoken te hebben… !

Eergisteren zagen we in de winkel deze 2 nieuwe (vintage) Longines dameshorloges liggen.

longines1|375x500

!

Heb ze proberen opzoeken via internet, maar weet niet welk bouwjaar/serie/model het is.

Eigenschappen:

  • quartz
  • kaliber 961
  • swiss6672
  • spatwaterbestand
  • roestvrij stalen rug
  • saffier

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt

Morgen even langs de winkel om het te vragen?

1 like

Die horlogier is al jaren gestopt met horloges. Dit is wat hij nog heeft liggen van vroeger.

Hij heeft dus niet echt een idee van bouwjaar, hij verwacht ergens jaren 80.

Ah…maar je foto’s moeten helpen…:+1:

Bijkomende foto:

Staat er op (of in) het kastdeksel geen nummer oid? Bij veel websites van horloge merken kan je vanuit daar verder zoeken.

Je kunt mail sturen naar Longines. Zijn zeer meewerkend om in de archieven te zoeken welk model, wanneer geleverd etc. Zou dan wel helpen als je de kastnummers kunt doorgeven. Info vanuit Longines is gratis.

1 like

Belgische winkelier? € 328.83 = 13265 Bfr.

Ja, inderdaad. De man geeft me een korting van 10% per horloge.

Ben bezig met case nummer te achterhalen…
Denk dat het 21355471 is

Dat lijkt mij veel te weinig (korting), zeker als je ze beide koopt lijkt 50% mij een veel beter aanbod… als hij die nu nog liggen heeft en al jaren niets meer verkoopt dan moet die brave man toch ook weten dat hij niet mag verwachten dat z’n deur zal platgelopen worden omdat hij 10% korting geeft…

2 likes

Heb het gevoel dat het winkeltje nog een restant is van vroeger.
Of hij het horloge nog verkoopt of niet, maakt hem niet veel uit. Denk niet dat t nog open is voor de winst. Pand zal allang betaald zijn en man zal denkelijk pensioenleeftijd hebben.

Ik was niet duidelijk: 10 % korting bij aankoop 1 horloge, geen 2.

Maak een overeenkomst met die brave man 50% indien je ze alle twee koopt… :innocent:

Hehe kan ik proberen, ja.

Iemand al gezocht op referentie?
21355471

mmm ik vind alleen een taiwanese site met deze referentie en Longines…helaas opent die niet…Longines is altijd moeilijk te vinden op nummers…