Wie kent deze Rus?

Ik heb een horloge in mijn collectie, waar ik eigenlijk weinig vanaf weet. Ooit eens via een zakelijke relatie gekregen, zat toen in een anoniem wit doosje.
Kent iemand dit merk en evt dit horloge? het is een handopwinder…

[URL=http://s236.photobucket.com/user/flatsix_porsche/media/Schermafbeelding%202017-03-05%20om%2019.08.53.png.html]

[/URL]

2 likes

Dit is een Poljot Aviator met 3133 caliber, periode gok ik 2000-2010

2 likes

Ok bedankt! Ik vind hem wel wat Fortis-achtig, wellicht een Russische hommage…?

Ja Poljot heeft heel wat modellen gekopieerd.
Bijv de Omega Dynamic

En Junghans flieger

Inderdaad een Poljot Aviator type 1, geen Fortis hommage naar mijn idee

Kun je ook iets vertellen over het caliber? Hij loopt eigenlijk niet goed meer. Dacht zelf, 't is een reclame horloge, niet de moeite waard. Maar misschien toch servicen? Zinvolle investering?

Kijk voor de lol ff op eBay, zoekterm “poljot 3133”

Nou hij lijkt toch wel verdacht veel :wink:
https://uhrforum.de/urheberrecht-von-fortis-gegenueber-poljot-t18682-2#post2272562

De russen hebben in het verleden uurwerk machines overgenomen van de zwitsers. Het 3133 caliber komt overeen met de 7734.

Zie het kopje history

Goh, staat er een te koop voor $415… hadiknietverwacht…
Wie wil hem kopen?? :grinning:

yeps, Poljot Aviator I met een Poljot 3133 handopwinder gebaseerd op de Valjoux 7734. Mooi horloge en voor “een Rus” een relatief dure, zie ze op eBay meestal rond de eur. 350,- weggaan.

Lijkt wel heel veel op die van mij.

Zonder gekheid…Fijn horloge. Een Poljot 3133 loopt gewoon goed.

1 like

… tot-ie kuren geeft en vind dan maar es een reparateur die 'm aanpakt.
Maar goed, z’n Junkers ‘made in Germany’ :wink: tweelingbroer doet de groeten! M’n eerste “echte” horloge…

1 like

Nou heb ik 4 van deze Poljot 3133 uurwerken en geen van allen hebben ooit kuren gehad.

1 like

Ik heb er meer dan 25 gehad, zeer,
zeer, ZEER zelden problemen mee, en zijn prima reparabel!

3 likes

Ik heb er een die op zich heel aardig loopt, maar waarvan de datum quickset het niet doet.

Is er hier iemand op het forum die die dingen service beurten geeft?

Datum “quickset”? Je bedoelt heen en weer tussen 20.00u en 01.00u? :grin:

1 like

Hey, het is echt “quicker” dan vele, vele, echt vele malen het wijzertje rond draaien.

1 like