Het volgende merk dat ik aan jullie voorleg is " A. Mantei " http://www.a-mantei.de/
.
Ik denk dat het merk menigeen wel zal aanspreken, mede vanwege de ambachtelijke uitstraling van de wijzerplaten en wijzers.
Ik waardeer ze in ieder geval zeer.
Klik op ‘kollektion’ om alle modellen te bekijken. De prijzen worden zichtbaar wanneer ze ‘In den Warenkorb’ gedaan worden.
Het is wel het wat duurdere segment, maar voor dat geld heb je dan ook geen doorsnee horloge om de pols.
De gebruikte kalibers zijn van ETA (1 x quartz) en Valjoux, dus m.i. gewoon betrouwbaar.
Bij modellen met zichtbodem is een rijke bewerking van de uurwerken te zien.
Op de eerste plaats wil ik zeggen: "LEUKE TOPIC"zo zie je weer eens wat anders, zoals dit voor mij volstrekt onbekende merk. Ik vind de Uhren erg mooi en exclusief, maar ook prijzig. Je bent dan sterk geneigd, kuddedieren dat we zijn, om naar de “bekende” edoch van kwalitatief gelijke strekking merken te gaan.
ha ha , waar haal je ze toch vandaan joh ?
Grappig hoor.
Je kunt zelfs je eigen ideën erin kwijt , mocht je dat willen.
Maar zoals hierboven geopperd… om nu even zo te kiezen voor zo’n merk…Terwijl je met een eigen gekozen ontwerp i.i.g zeker weet dat je iets unieks hebt.
Al zit ik bij die Ankaa een beetje beteuterd naar die plaat te kijken… ??
En de “Regulus” zou ik toch niet voor de mijne willen ruilen ! ;)
hmmm, het is me allemaal een “ietwat te grove/alternatieve kunst” om horloges te maken…
Een heel eigen merk met zo te zien kwaliteit aan de binnen- en buitenkant.
Er zitten wel een paar interessante bij, maar over het algemeen is het merk niet helemaal mijn stijl, iets te grove uitgevoerde wijzers en zo.
Misschien ook wel een kwestie van even aan wennen, maar met grote wijzers etc ga ik dan toch liever voor toolhorloges (duikers etc).
Heel leuk topic en van A. Mantei had ik nog nooit gehoord .
Qua design vind ik de horloges helemaal niet groots , er is wel heel wat in terug te vinden
van echt grote merken zoals F. P. Journe bijvoorbeeld .
Om in dergelijke prijsklasse een rol te spelen vind ik bovendien de website en dan
vooral de foto’s redelijk amateuristisch .
Volgens mij zal Mijnheer Mantei zijn tenen nog moeten uitkuisen .
(Is Vlaams voor hij zal wat beter zijn best moeten doen)