Wie kent dit merk en kan mij er wat meer over vertellen: Waldan

Zo uit het hoofd een Brac of Baumgartner penanker uurwerk. Peter (alias @Scudo) weet waarschijnlijk wel welke.

1 like

Troep.

Zou dit niet kopen. Staat gehavend. Penanker. Fixed lugs.

En gare plaat die mss opgemaakt is (of hele slechte foto).

Skippen deze.

3 likes

Dat weten “ze” vast zelf ook niet.

2 likes

Minimaal 100 euro voor wie zich aan een penanker wil wagen als hobbyist, zou ik zeggen. Een professional zal deze afwijzen; die moet er van eten.

dank voor de info

wat zal een beter alternatief zijn ??

wat maakt het zo uitdagend dan??

Een goed lopend eindresultaat behalen… :sweat_smile: …uurwerkjes zijn niet of nauwelijks gesteend, dus bijna altijd slijtage.

ja ik geloof het.
ik ben me ff aan het verdiepen (tussen de bedrijven door) in de Penanker uurwerkjes, ook hier op het forum, maar goed dat maakt het niet al te makelij.

Dat ben ik met je eens, Lex. Volgens mij ziet het eruit als een Baumgartner (BFG) 670.
Maar… die heb ik alleen nog maar gezien met centrale secondewijzer.
Mysterieus horloge, hoor.

1 like

Zoeken naar vintage Waldan-horloges brengt je vrij snel naar een bekende veilingbaai.
Daar is nog wel wat te vinden (uiteraard niet verifieerbaar), maar misschien biedt het een ingang.
Een aanbod koppelt Waldan aan Edward A. Waldman. Ook op Watchuseek forum vermeldt iemand een Waldan met aan de binnenzijde “Edward A. Waldman Co.”
Een ander aanbod op de veilingsite koppelt Edward A. Waldman aan V-Mac Electra horloges, met als logo hetzelfde kroontje als Waldan.
En weer een ander aanbod, van een V-Mac, vermeldt op de wijzerplaat “Germany”.

Bij deze advertentie staat de naam Edward A. Waldman:
image

Deze werd aangeboden als " V-Mac Electra Edward A Waldman Men’s Watch 1960’s Swiss Made 1 Jewel Manual Movement":
image

En hier dan een van Duitse origine:
image

En het onmisbare Mikrolisk-register vermeldt:

Mijn voorzichtige, voorlopige conclusie is dat de Amerikaanse firma Edward A. Waldman Co. ingekochte/samengestelde horloges op de markt bracht, (onder andere?) onder de namen Waldan en V-Mac.

Aanvulling en correctie van harte welkom!

3 likes

Kijk dat spreek mij dus wel aan.

dank je wel voor de info, echt leuk.

Ik denk dan ook dat ik dat horloge gewoon ga kopen.

1 like