Wie kent dit merk horloge? Trans Marine

Hallo forum leden,

Ik ben nieuw op dit forum en word enthousiast van alle inhoud. Ik zal mijzelf even kort voorstellen, mijn naam is Erik en ik ben al lang geinteresseerd in vintage opwind horloges. Ooit is deze interesse ontstaan toen ik een oud horloge uit een bak viste bij de Looijer in Amsterdam toen ik nog studeerde in de jaren 90. In de jaren daarna heb ik via diverse wegen horloges weten te bemachtigen voor mijn verzameling. Nu heb ik een hele mooie waar ik weinig info over kan vinden.

Het is een chrono met een landeron uurwerk van het merk Trans Marine.
Is er iemand die mij daar meer over kan vertellen en wat eventueel de waarde van dit horloge zou kunnen zijn?

groet Erik

4 likes

afbeelding

Zo ver was ik ook al hoor :wink:

1 like

Mikrolisk heeft de volgende info.

La Transmarine, H. Buchser & Co. / La Transmarine Watch Co., Solothurn, Switzerland
La Transmarine Watch Co., H. Buchser & Co. / La Transmarine Watch Co., Solothurn, Switzerland
Transmarine, Nicolet Watch SA, Tramelan-Dessus, Switzerland, registered December 12, 1949
Transmarine, H. Buchser & Co. / La Transmarine Watch Co., Watches, watchparts, Solothurn and Eaux-Vives, Switzerland, registered April 20, 1920

Volgens dit topic op Watchuseek is het inderdaad een sub-merk van het bekendere Nicolet watch (volgens mij nu Armand Nicolet), wat gezien de manier waarop het merk op de wijzerplaat staat goed zou kunnen.

Ik weet niet zo veel van vintage chrono’s maar schat een €500?

1 like

Hoi Stefan dank voor de info van Watchuseek, weer een stapje verder in de speurtocht!

1 like

Een indicatie van de bedragen die ze online vragen.

1 like

Ik heb er een.

Maar weet er niet veel vanaf. Wel een heel mooi ding.

8 likes

Die is zeker mooi! Deze versie heb ik nog nooit gezien.

1 like

Is het een gouden chrono of gewoon verguld? Hij is wel in mooie staat zo te zien. ook niet onbelangrijk, loopt hij goed, werkt de chrono volledig?

Deze Landeron chrono’s zijn waard wat de gek ervoor geeft. Landeron chrono’s zijn verre van zeldzaam maar ik zie de prijzen iets stijgen de afgelopen tijd. Ik verkoop werkende exemplaren op ebay tussen de €150 en €400 afhankelijk van conditie, stijl, grootte etc.

Deze heeft een goud merkje en loopt strak op tijd. Bedankt voor je reactie !