Wie kent dit merk?

Nooit gezien of gehoord http://www.houseofeight.com/index_content.html

Ik heb het wel eerder gezien, maar waar kan ik het me helaas niet herinneren. Ik zou graag willen weten hoe zo’n horloge werkt want op de site wordt je er ook niet echt wijs van.

Stond er niet laatst een stuk over dit merk in Horloges Magazine of 00/24 (de laatste editie…) Als dit zo is, meen ik me te herinneren dat ze erg duur waren. Over de smaak valt te twisten…

Ik ben ook geinteresseerd in de werking, maar op site geen uitleg of duidelijke foto’s.

Ja daar heb ik ze in zien staan. jammer dat ik het stuk niet gelezen heb.

Ik niet. Ziet er indrukwekkend uit maar ik krijg er niet een heel goed beeld van als ik alleen naar de foto’s kijk…

Haha, als ik de foto’s zie snap ik er de balle niet van… ben ook wel benieuwd naar de werking

Heb deze een paar maanden terug in Parijs gezien op Place Vendôme.

Ziet er erg gelikt uit.

Ik heb wel een vermoeden hoe het werkt. Allereerst maar eens proberen met behulp van onderstaand plaatje (plaatjes komen direct van de server van de betreffende website; dat is niet zo netjes hè?):

Hier is de ‘buckle’ van de riem opengeklapt (plaatje rechts). Op het plaatje links zie je in het midden een soort van pennetje (lijkt wel op een klein kannonnetje) naar links uitsteken. Dit pennetje valt in een gaatje in de riem en kan omhoog en omlaag draaien. We hebben nu met een beetje fanatasie drie van de op de website genoemde 5 assen gezien.

Als de ‘buckle’ is opgeklapt kan het frame met het kannonnetje ook nog draaien. Zo kan je twee verschillende aangezichten krijgen. Dat zijn dan de laatste twee assen. Misschien dat onderstaand plaatje dit een beetje verduidelijkt.

.

Het is maar een idee hoor! Ik st aopen voor andere suggesties!

Gerwin

Goed Gerwin, dit was een instinkertje van mij (:smiley:

Lieve help, Freddy, dus in het vervolg kunnen we beter het bandje eraf halen voor we je een horloge ter reparatie opsturen? :wink: