Wie kent dit merk???

Beste horlogeliefhebbers, een twintigtal jaren geleden kreeg ik van een nonkel dit horloge. Hij vertelde me dat het een duur horloge was. Het is toen bij mij in de kast beland en is daar altijd blijven liggen. Een paar jaren geleden heeft mijn moeder het naar een juwelier gebracht om eens na te kijken en op te poetsen. Hij vertelde haar dat de “liefhebber” er best wel eens veel geld voor zou durven geven.En daar bleef het dan bij. Telkens ik dat horloge nu in de kast zie liggen, vraag ik me af hoeveel dat dat nu waard zou kunnen zijn.Ik wil het niet verkopen maar ik ben gewoon nieuwsgierig. Ik zou al blij zijn als ik eens wist welk merk het is. Ik zie nergens een naam/merk staan alleen een symbool of zoiets op de sluiting. Kunnen jullie me misschien meer vertellen over dit horloge? Hartelijk bedankt.
Hier vinden jullie de foto’s:

Beste,

Het logo lijkt een beetje op dat van Edox, maar niet volledig…
Op het eerste zicht, het horloge in zijn geheel, dan vrees ik er een beetje voor…
Op de foto’s kan je zien dat de " plaque " helemaal weggesleten is, ook het ontbreken van een merknaam, het ontwerp van de band, enz…

Maaaaaar voor hetzelfde geld is dit iets uitzonderlijk dat ik nog niet gezien heb ( ik hoop het voor jou :))

Het binnenwerk geeft in dit geval veel meer geheimen prijs… dus als er een manier is om een foto van het binnenwerk te posten, dan zullen we je veel verder op weg kunnen helpen…

Hierbij even de foto’s voor je er op gezet.

Ik herken het niet, succes.
Martin

Het embleem op de sluiting van de band is volgens mij van Favre-Leuba;

Gr. Andre

Ja dat lijkt me ook een favre-Leuba, hoewel de merkloze wijzerplaat wel apart is. Hier vind je er ook een met een gesigneerde sluiting: http://www.noswatch.com/servlet/the-1447/nos-watch-1960's-mechanical/Detail. Ik weet niet of de prijs indicatief is. :wink:

Ik zou mijn centen ook op Favre Leuba zetten. De binnenkant zal meer info moeten geven.

ik kon er maar niet opkomen, waar ik dit logo nog gezien had… idd Favre Leuba.

Zou wel mooi zijn als het er een was…

Favre Leuba of Edox, heb nml een soortgelijk horloge liggen zonder logo op de plaat maar uurwerk is gemerkt Edox.

Ik persoonlijk houd het op Favre-leuba, want het embleem van Edox is meer een zandloper qua uiterlijk;

Gr. Andre

allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb het horloge even opengemaakt en daar werd al meer duidelijk. Ja hoor, Favre-Leuba. Ik heb er even foto’s van gemaakt en toegevoegd aan het album. Kan er dan wel iemand een waarde opplakken? Ik vind het nu al een leuker cadeau dan 20 jaren geleden!! Dank u, nonkel Henri!

Ja er staat ook duidelijk Favre Leuba op het uurwerk, daar zijn inderdaad nog wel liefhebbers voor. Maar je moet ze wel"opzoeken".
Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld dat ik er zelf een aantal te koop had en na een jaar ineens vanuit het niets iemand die zonder onderhandelen alles voor de vraagprijs wilde hebben.

Favre Leuba is toch het op 1 na oudste horlogemerk ter wereld.