Wie kent dit merk?

Goede avond, is er iemand die mij iets meer over de Eligance kan vertellen?

Als ik google krijg ik geen informatie mbt dit horloge

Alvast bedankt

Bij Mikrolisk krijg ik wel een viertal mogelijkheden, waarvan er eentje voor mij de meest waarschijnlijke is.
En dat is Elegance by Benrus, geregistreerd 8 mei 1951.

http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280#sucheMarker

http://nl.picturepush.com/public/14614258

Hallo Scudo, bedankt voor de info, toch een “naald in de hooiberg” kan dit model niet echt terugvinden bij alle 5 genoemde merken, ik zal tzt het horloge laten openmaken, kijken welk uurwerk er in zit,

mvgr

Stress

Gezien de vorm van de (verchroomde?) kast die ik vaker heb gezien vermoed ik een baumgartner penanker uurwerk. Betaalbare elegantie zeg maar :slight_smile:

Dat dacht ik ook toen ik hem zag, wat ik wel heel apart vind is dat het uurwerk zo raar gepositioneerd zit, met de kroon op half twee om de sub second parallel te krijgen met de datum. Echt handig is het niet, maar wel een bijzondere look. Ik heb trouwens een Delta duiker met exact dezelfde binnenbezel en inderdaad ook een penanker.

De kroon op half 2 is om de binnen bezel te positioneren, het is nml een duiker, tenminste dat is wat er op de bodem staat ,een duiker en een vis, is dit een voorbeeld van een 70tiger jaren horloge?, is een handopwinder en loopt redelijk op tijd

Mvgr

Stress

Klopt, de kroon op half 5 is voor het opdraaien. Die zit ook bij het datumvenster.
Eigenlijk op dezelfde plaats als bij een meer conventionele plaatsing van het uurwerk. Dan zitten de kroon en datumvenster op
3.
In dit geval zou dan de secondewijzer gewoon op de 6 zitten.
Het is dus gewoon dat ze het uurwerkje wat verdraaid in de kast gezet hebben.

Dat denk ik ook, wel apart,

Mvgr

Stress

Het is inderdaad een leuke jaren '70 “diver look” horloge. Je ziet veel van die horloges met een mooi plaatje op de achterkant van een duiker en “stainless steel back”. Een volledig stalen kast is vaak een goede indicatie voor een duurder uurwerk/horloge.

Bijvoorbeeld hier zie je dat de kast “all stainless steel” is.

En dan blijkt er een in 6 posities afgeregelde eta in te zitten :slight_smile:

Leuk. Zelfde caseback tekening, zal eens kijken wat voor een merk uurwerk erin zit,

Mvgr

Stress