Een collega van me liet mij vandaag een in mijn ogen heel luxe horloge van Longines zien. Witgoud 18 K bezet met diamanten rondom en op de band. Het glas lijkt op geslepen kwartsglas en het is een handopwinder. Het bandje zijn een soort blaadjes en ook op het bandje allemaal kleine diamantjes. Ik heb mijn collega gezegd dat ik hier van de meest enthousiaste horlogeliefhebbers vast wel wat meer over dit mooie klokje te weten kan komen. Het horloge is vast meer dan 60 jaar oud. Meer weet ik niet, wie kan mij aan info helpen of een waarde min of meer schatten . Jullie mening is welkom!!
Heel mooi horloge om te zien. Veel te klein voor de mode van tegenwoordig, maar er zullen vast nog vrouwen zijn die het graag dragen. Hier valt middels foto’s via het internet niets verder over te zeggen, lijkt me. Dit moet professioneel getaxeerd worden, omdat de waarde de goudwaarde plus de waarde van de diamanten is. Longines voegt er zelf niets meer aan toe, omdat dat al een heel behoorlijke waarde vertegenwoordigd.
Longines heeft hier een geweldige service voor, gewoon naar de site gaan een account aanmaken en dan kun je een informatieverzoek indienen voor dit horloge. Als alles goed gaat krijg je dan alle productieinformatie en een papieren certificaat toegestuurd. En dat is helemaal gratis, topmerk!
Ik zie dit soort horloges regelmatig bij een veilinghuis in Hilversum, waar welgestelde oudere gooische dames zich verdringen om ze te passen. Waarna de bijbehorende mannetjes van deze soort overgaan tot serieuze biedingen.