Onderstaand klokje is van mijn schoonmoeder die het gekregen heeft van haar adoptiemoeder
Ze weet enkel dat het ooit gekocht werd door haar vader die lange tijd in congo gewoond heeft.
Het binnenwerkje is stuk en op het eerste zicht geen vervangstukken te vinden. Daarom werd er voorlopig een ander binnenwerkje in gestoken.de kast is op de foto niet mooi gesloten maar ze kan wel degelijk mooi dicht. Het originele binnenwerkje werd apart gefotografeerd
Ik weet niet precies wat voor een beweging het is, maar het schijnt niet te erg beschadigt te zijn. Weet je meer over de oorzak van de pech ? Meestal is het de mainspring of de balans as, als het gevallen is en omdat er geen incabloc heeft (+/- jaren '30).
Kan je de precies afmeting van de beweging geven ?
Edit : het lijkt op een Longines cal. 12.19 van 1934… maar bijzonder dat er niets is geschreven.
BD
ik kan me vaag iets herinneren uit een oud topic dat er iemand op het HF tientallen van dit soort uurwerkjes NOS in stock had.
iets van 5 of 6 maanden geleden dat topic.
Een massief gouden kast en uitgebreid emaillewerk, ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of er tekst aan de binnenzijde van de kast staat. Het is in ieder geval wel iets heel aparts.
In het uurwerkboek staan tientallen van deze uurwerken,helaas lijken ze allemaal vrijwel hetzelfde.
Maar het zou wel eens dit Hora uurwerk kunnen zijn.