Wie kent het merk WEC??

Ik had een maand of 2 geleden een doos met onderdelen gekocht en vrijdag kwam deze toch eindelijk nog binnen. En dan blijft het toch altijd weer een soort van sinterkerstverjaardag om alles uit te pakken en te bekijken. Nu zitten er een paar leuke, interessante uurwerken en kasten bij maar er was er 1 die er toch wel uitsprong voor mij en dat was deze WEC Automatic. Zowel de kleur als de “Piramide” opbouw van het uurwerk sprak mij wel aan. Gelijk opzoek op het WWW maar ik kom niet veel verder dan World Endurance Championship.
Zijn er mensen hier die meer info hebben over dit horloge, en misschien een datasheet of iets van het uurwerk want ik weet ook nog niet of er iets mist want het uurwerk doet het niet.

Hierbij nog wat foto’s van wat er in de doos zat.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

IMG_3260
IMG_3268

5 likes

Ik kan me niet herinneren dit ooit gezien te hebben.
Het uurwerkje, gemerkt 1451, lijkt naar mijn mening erg veel op een ETA 2451

3 likes

Het is een Eweco. Blijkbaar zijn er een paar letters op de wijzerplaat vervaagd/vergaan.

foto van 't web

8 likes

Knap gevonden, Alphons!

@deheerdejong
Hmmm. meuk is leuk!

1 like

Ja, dat vond ik ook vreemd maar ook dat er een letter voor en erachter weg zou zijn is ook apart.
Ik heb er nog geen haast mee, ben nog niet met de WEC bezig.

1 like

Jullie komen er wel uit, denk ik. Laat je mij het resultaat even weten ? (goed voor mijn horlogefeitenkennis)

2 likes