Wie kent of herkent dit merkloze horloge

VvVv

sGister kreeg ik van een familielid dit horloge. Hij heeft dit horloge ongeveer 15 jaar geleden in gebruikte staat van iemand cadeau gekregen. Nergens is, ook met een grote lamp-loep een merk te ontdekken.
Op de buitenzijde van de kastdeksel staat: H 27-2016 63.236.44
Op het uurwerk staat: D 341. One 1 juwel unadjusted.
Gisteravond heb ik de twee lege celknop batterijen vervangen. Het uurwerk loopt zeer goed. Ik Ben benieuwd naar eventuele reacties

Groet. Richard.

Hema quartz horloge? Niet zo oud en de waarde is vooral emotioneel.

2 likes

Marijn, bedankt voor de snelle reactie.
Groet. Richard.

Graag gedaan :slight_smile:
Zal verder prima klokje zijn, maar niet voor de verzamelaar.

Lijkt een beetje op de Big Tic van Fossil een tijd geleden…

1 like

De wijzerplaat en ook de wijzers lijken er inderdaad veel op. Bedankt voor jouw reactie.
Groet. Richard.

Beste Richard,

Het is absuluut geen Hema klokje.
De H. zit wel degelijk een merk aan verbonden.
Ik kan me herrineren dat ik een tijdje terug ook zo’n klokje tegen kwam met de H. en die zat in een origineel doosje. Je kon toen mooi zien wat het merk was in de binnenkant van de doos, echter ben ik het vergeten op te schrijven. :smile:
Het was een naam en een achternaam, beide beginnent met een naam.
Bijvoorbeeld Herman en dan nog wat Duits dacht ik… maar weet dit niet zeker. Heb nog ffe gekeken of ik een foto kon vinden, maar helaas.
Er zijn meer mensen die met Mysterie kammen, het is echter geen Hema klokje en ze waren ook niet super duur noch goedkoop.

1 like

Bedankt voor de reactie. Mijn vraag is dan ook nog steeds niet opgelost. Het klokje en zeker het uurwerk zien er ook niet echt goedkoop uit. Het is op geen enkele manier te vergelijken met de honderden Quartzuurwerken die ik in mijn leven van een nieuw batterijtje heb voorzien. Ik blijf dus nog even benieuwd, wie het verlossende antwoord gaat geven.
Groet. Richard.

Nog even ter toevoeging.
Er zijn mensen die deze klokjes nog op Catawiki aanbieden, ik heb er toen ook naar gekeken.
De prijs varieert dan nog tussen de 60 en 100 euro dacht ik.
Dat vind ik nog best veel voor een klokje van een simpel merk. Aannemelijk dus dat het om een klokje gaat die hoogstwaarschijnlijk in een warenhuis verkocht werd.
Zoiets als de Bijenkorf bij ons. Het is wel echt een “vintage”

1 like

Nogmaals bedankt. Uiteraard ben ik ook al met Google aan het zoeken geweest. Op H. Horloge / Watch. Ik kom dan steeds uit op het merk Hector H. Een aantal van deze horloges lijken ook wat op mijn horloge. Ik blijf zoeken.
Groet. Richard.

Heeft u al een antwoord op uw vraag, ik heb namelijk van mijn opa een horloge gekregen waar exact zo’n H op staat met daaronder het serienummer 211209 en sr 626 sw. Ik ben ook wel benieuwd hoe dit merk heet en of het de moeite waard is om hem te laten repareren.

Is van de Hema, niet kostbaar dus.

Vorige week kwam er ook al een Hema horloge van zolder hier voorbij:

1 like