Wie kent Olympic horloges?

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en mijn nickname is Pontiac, naar het eerste horloge dat ik ooit kreeg (maar helaas niet meer heb).

Ik heb de laatste tijd veel interesse in oude automatische horloges of handopwinders. Heb zelf 2 Seiko automaten (eentje uit 1992 en eentje van een week oud) plus een Enicar Sherpa D 600 van mijn (overleden) vader.

Voorlopig doe ik het eerst even rustig aan, een Omega Seamaster lijkt me natuurlijk geweldig maar begin liever eerst wat bescheidener.

Ik zag een ad op MP van een Olympic handopwinder 17 jewels met datum new old stock. Afkomstig van The Vintage-watch company uit Spijkenisse. Die verkopen nogal wat oudere horloges.

Leuk horloge denk ik voor dat bedrag. Maarreh, iemand bekend met het merk Olympic?

Groet
Martin

Was dat vroeger niet een soort huismerk of low budget merk van Neckermann o.i.d.?

Groet,

Marc

Olimpic horloges ken ik eigelijk alleen van de reklamehorloges die ze maken voor sommige bankfirmas.
Zo hebben ze voor ik dacht ing bank een crono gemaakt in titaniumlook,zachtgele wijzerplaat met 3 aparte wijzerplaatjes,kwarts uurwerk,werkt prima ovrigens.
Alleen jammer van die minie leeuw op de wijzerplaat[ja het is tenslote reklame maken]je kreeg hem kado als je een lening afsloot geloof ik.
Je ziet ze wel eens op martplaats langs komen inclusief kadoverpakking.
Heb er zelf nog een van een bank,daar staat trippel A op de deal,loopt prima,maar de reklame is al door de tijd achterhaald.
Over antieke Olimpics kan ik je niets vertellen jammergenoeg.

Hoi Martin,

Wat ik er van weet…
Olympic is inderdaad een NL merk.
Het gaat hierbij om ‘budget’ horloges merk…
Net als vele andere budget horloges hoeft er niets mis mee te zijn qua kwaliteit en of afwerking. Het is gewoon niet exclusief etc.
Ik verwijs je naar mijn bijdrage mbt tot mijn vaders Olympic. Waarschijnlijk al bijna 50 jaar oud. En gewoon lopen hoor. Ik vindt het een heel gaaf ding en ben er groots op. Dit is een handopwinder, uurwerk SA ? of ETA ?? ik weet het niet. Dus mijn advies; vindt je het mooi? gewoon kopen. En laten zien hier!!!:slight_smile:
Onderstaand de link naar mijn Olympic Compressor, ik hoop dat dat werkt
Andera even zoeken in jan 2011 alhier.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,226284,265137#msg-265137

Met Olympic kan ik je niet helpen, maar volgens mij vind je op het forum wel wat ervaringen met de Vintage Watch Company. Niet iedereen is daar even enthousiast over, dus misschien is het een goed idee om daar even op te zoeken. Succes!

Hallo,

Ken zowel merk als verkopende partij …Olympic is een b-merk wat verschillende uurwerkjes gebruikte,zeker niet altijd slecht maar het is een merk wat niet gespaard of gezocht wordt.

weet niet wat hij moet kosten maar als ik bij een partijtje een olympic aantref gaat die meestal in de €5 bak als zijn de nooit NOS natuurlijk.

als je het dus een mooi horloge vind kan je hem kopen maar weer verkopen zal niet makkelijk zijn.

Tsja ervaring mar deze persoon, ik ken hem en vind hem niet onaardig maar wel prijzig,verder nooit iets bij hem gekocht alleen verkocht…

Olympic is een eigen merk van de firma Arbeid in Amsterdam. Zij kopen, net als bijvoorbeeld Prisma en vele andere merken, kasten en uurwerken en laten daarop hun eigen merk plaatsen. Niet te neerbuigend over doen want er waren en zijn kwalitatief best leuke horloges bij.

Het is deze: http://link.marktplaats.nl/484114008

Ik ben netjes door Vintage watch over de mail te woord gestaan en heb het horloge nu ook gekocht. Hij zal binnenkort wel geleverd worden.

Dat het geen bijzondere horloge is en mogelijk weinig verzamelaarswaarde heeft boeit me niet zo. Hij is om te dragen en er van te genieten.

Deze Olympic doet me erg denken aan die ene Pontiac die ik ooit had.

Bedankt voor de reacties en weet je meer laat het gerust weten.

Groet
Martin

Ziet er niet verkeerd uit.