Wie koopt nu zo iets?

Moest ik zo een bedragen kunnen spenderen aan een horloge zou het toch zeker niet aan deze zijn :grin:
heeft iemand op het forum hier toch liefde voor?

http://www.thejewelleryeditor.com/watches/article/weird-watches-work-out-how-to-tell-the-time/

2 likes

Tsja, is hier al vaker gememoreerd: veel geld en enige smaak gaan zèlden samen.

2 likes

Als je zoveel geld hebt wil je extravagante dingen bezitten om indruk te maken op je zakenvriendjes… Ik vind het wel gaaf, maar voor 272k of iets dergelijks heb je alsnog een hele mooie collectie… Champagne problems :joy:

1 like

Een keer naar de disco club er mee, lijkt me reuze leuk! :grinning::+1:

1 like

[quote=“drex, post:4, topic:122028”]
disco club
[/quote]

4 likes

@Anacharsis

I love it!
70 ties disco mag je mij mee doodknuppelen :sunglasses::v:

Ik zou best eens een leuke 70 ties klok willen scoren.
Heb ik eigenlijk al wel, een Wostok 37 mm uit 1971 maarr…
dat was voor de disco.
Iets uit 1976 zou tzt leuk zijn, met een beetje flashy kleurtjes.
Suggesties?

[quote=“drex, post:6, topic:122028”]
Iets uit 1976
[/quote] Hmmmm…qua horloges weet ik het zo even niet…maar iets uit '76 dat wel!!!

2 likes

They r the best!!

En Nile Rogers is een bijzondere muzikant, produceerd tot op vandaag
wereld hits :+1:

Misschien een beetje lang maar erg interessant:

1 like

Absoluut. Nile is een held. Wat een man!

1 like

Oh mooi. Kan nog net ff voordat ik me ik Morpheus’ armen begeef! :+1::+1::+1:

1 like

En natuurlijk het intro bij deze handige jongens :blush:

2 likes

@Anacharsis
Ja! die baslijn!! :sunglasses: :+1:

Die bassist Bernard van Chic heeft een enorme impact op de muziek gehad.
En ook op mij, Chic…my guilty pleasure :grin:

1 like

Niet helemaal disco maar puur genieten ook deze knakker. Ooit nog eens de hand geschud in de Oosterpoort Groningen :blush:

1 like

Yep! Larry Graham.
Ik heb hem ook even gesproken en ik heb zijn handtekening!
( die beslaat een heel A4tje :laughing::+1: )

Hahaha. Top!!! Groot man, grote handtekening.

1 like

Ben niet zo van de handtekeningen maarrrrrrr: ik heb/had er twee! Van deze wielerhelden:

Voor 2K kun je ook 20 horloges kopen. Ieder het zijne.

1 like

Wat draag je bij een wit pak? @Fate_Amenable_To_Change kom er maar in.

De nummers van Chic die wij kennen (specifiek Le Freak) zijn allemaal van na 1976. Het probleem met het ontstaan van Disco aan het einde van de jaren zeventig is dat het de doodsteek was voor de Funk. Bij mij moet je niet met Disco aankomen.

1971 is toch een jaar van het beginnende P-funk geluid van Parliament:

Maar ook van Marvin Gaye’s What’s Going On:

En natuurlijk van Sly and the Family Stone, met het voor de tijd revolutionaire There’s a Riot going on.

In 1976 zijn we inmiddels aangekomen bij grimmiger tijden. Energiecrises, veranderende omstandigheden op arbeidsmarkten en desillusie bij de jeugd zorgen voor roerige tijden. De Ramones, de Sex Pistols en de Clash zijn er al, de Punk beweging is in volle zitting en er zijn grootschalige rellen in Soweto, Warschau en Londen. Aan de andere kant zijn er ook bewegingen als The Eagles en Steely Dan actief.

Ook Disco is nog niet echt een stroming van belang. Op dat moment zijn we volop in de Blaxplotation terecht gekomen. Zo scoort Rose Royce met de Soundtrack van Car Wash een aantal hits:

Maar ook Stevie Wonder brengt Songs in The Key of Life uit, met Village Ghetto Land, As, Isn’t She Lovely, Sir Duke en I Wish als hits:

Blue eye soul en funk bands als Wild Cherry en Average White Band zijn natuurlijk ook actief. Wild Cherry scoort een hit met Play that Funky Music:

Bij m’n witte pak draag ik in 1976 als Funk-man uiteraard schoenen met hakken. Niet zo:

Maar zo:

Volgens mij mag je zelluf weten welk horloge je er bij draagt, maar voor de bling met smaak zou ik deze gouden Tudor uit 1976 pakken:

6 likes

Haha…het blijft grandioos :joy::thumbsup:

3 likes