Wie loopt er nog dagelijks met een zakhorloge?

Zelf heb ik anderhalf jaar dagelijks een zakhorloge in gebruik gehad.Niet eens een zo klein model maar een 18 s.
eelt Elgin spoorweghorloge ( toedertijd bijna chronometer specificatie)
De laatste tijd weer overgestapt op diverse polshorloges

Nu slechts af en toe weer eens een zakhorloge, ook om ze een beetje in beweging te houden.

39 likes

Ik heb er zelf ook 2. Ik loop er niet mee rond, maar wel geinig om te hebben.

15 likes

Volgens mij heb ik ook zo een seiko spoorweghorloge, is dit een Quartz ?

1 like

Ja, dit is idd een Quartz.

De SVBR003

1 like

Ziet er nog mooi uit, is deze ook in gebruik geweest bij de Japanse spoorwegen?

1 like

Deze heb ik vorig jaar nieuw gekocht via een Japanse webwinkel. :wink:

1 like

Niet dagelijks maar neem hem soms mee.
Gehad van een ex collega die hem nooit gebruikt heeft.

14 likes

Niet dagelijks, maar wel regelmatig een zakhorloge om mijn nek. Zowel dames als herenmodellen. Excuus voor de wat matige foto’s. :sweat_smile:

39 likes

Hier een van mijn Elgin horloges, van binnen nog mooier dan de buitenkant

29 likes

Mijn vader zwoer enige jaren bij zakhorloges. Dat paste dan ook goed bij het eveneens dagelijkse driedelige kostuum. Recentelijk draagt hij meer polshorloges. Fraaie klassiekers, voornamelijk.

2 likes

Bij het klussen draag ik een mondaine vestzakhorloge. In mijn broekzak.

1 like

Mooie horloges van een mooi merk!:ok_hand:

2 likes

Ik neem hem niet mee maar hang hem wel eens naast mijn bureau als ik thuis werk.

13 likes

Ah, James Bond fan! Al die Gruen horloges, dat was toch z’n eerste merk, zeg maar.

3 likes

Best leuk, James Bond. :laughing: Maar de James Bond Gruen is onjuist.

Gehyped verhaal wat continue weer gedeeld wordt en prijzen opdrijft. Het oorspronkelijke artikel van Dell Deaton is al lang van internet gehaald. Het specifieke Gruen 510 model is uitvoerig vergeleken met beelden in de film, geen match… Uiteraard kan het een Gruen model geweest zijn, maar net zo goed een ander eenvoudig dress model. :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Zijn goedkoop, maar gekregen van mijn vader, dus daardoor onbetaalbaar.

11 likes

Leuk onderwerp omdat ze vergeten zijn als blast of the past zoals een stoommachine. Zelf heb ik er ook een paar ++ gewoon omdat ze zo leuk zijn. Niets waard volgens de dwazen wijzen maar zelf vind ik ze heel leuk.

2 likes

Deze heb ik.
Leuk bij een smoking

2 likes