Wie maakt me wijzer: Frédérique Constant

Wie kan mij iets vertellen over een Frédérique Constant horloge, goud kleurig, hoogst waarschijnlijk batterij, 36 mm, originele leren band. Ligt al voor jaren met andere vergeten horloges opgeslagen uitzicht.

2 likes

Wat wil je weten?

Tis een goudkleurige fred constant met wrs een batterij en t referentienummer staat volgens mij achterop maar is voor mij onleesbaar op je aardappel foto.

14 likes

Sorry voor de slechte foto maar het is 1010333

Nee, maar bedankt. Ik ben 77 jaar en het meeste tech is onwennig.

9 likes

Vriendelijkheid troef.

U hoeft zich niet te verantwoorden. Genoeg mensen zijn niet bekend met googlelens of het maken van foto’s met een telefoon.

18 likes

Bedankt, hoog opgeleid nu schijnbaar afgegleden. Cheers.

10 likes

Ik kan helaas niet veel vertellen over het horloge, maar ik kan wel zeggen dat u zich geen zorgen hoeft te maken, iedereen heeft andere kennis. Ik heb genoeg artsen in ons ziekenhuis bijgestaan die heel veel moeite hadden met de komst van het Electronisch Patiënten Dossier.
Ik heb ooit een orthopeed begeleid die tegen mij zei “Ik doe nog liever een gecompliceerde operatie dan dat ik een aanvraag voor bloedonderzoek moet doen in het Electronisch Patiënten Dossier”. Hij heeft er uiteindelijk mee leren werken, maar het is nooit van harte gegaan.

6 likes

Dit was ook voor mij de eerste keer dat ik hoor van Google lens.

2 likes

Alles wat je leert, is iets wat je nog niet wist.

Zo zie je maar. Iedere dag kan je iets leren. Mooi toch dat we niet alles weten, wat zouden we anders een saai leven hebben.

Mooi Horloge, ken het model niet. Maar een batterij vervangen kost niet veel. Draag hem met plezier, en maak er een paar herinneringen mee.

:white_check_mark:

4 likes

Ik heb geen kennis over dit specifieke Frederique Constant model, maar wat een prachtig horloge!

3 likes

Ik heb alles afgezocht, google lens, op nr., Chrono 24 doorgeakkerd maar vind deze exacte uitvoering nergens. Hopelijk kan een FC kenner zijn licht er op laten schijnen.

1 like

Bedankt voor de mentale support haha

2 likes

@Vlagger73
De FC van TS is niet dezelfde, kijk naar de datumaanduiding:
Bij TS de subdial op 6, dus niet een datumvenster op 4 :nerd_face:

Nou idd, je hebt helemaal gelijk.

1 like

Hier op het HF schrijven we niemand af. Niet op het onbekend zijn met nieuwe technologie of termen of afkortingen of wat dan ook.

5 likes

Jij kent natuurlijk alleen de Rolex Cyclops lens :stuck_out_tongue_winking_eye::wink:

2 likes

Dit geeft geen hits. Ik denk dat dat het serienummer is en niet het typenummer. Staat er ergens in het rondje met letters ook FC met nog wat cijfers erachter? dat zou het type moeten zijn.

Trouwens een mooi horloge, waarschijnlijk met Ronda quartz uurwerk, chronograaf met kleine pointerdate.

Horlogeforum zover bedankt voor de moeite. Hopelijk is deze foto iets beter met mijn oude ipad lens genomen.

2 likes