Wie maakt mineraal kristallen op maat? {TripleSafe 1000M Crystal nodig}

zoals de titel zegt.

Heb een Yema 1000M gekocht maar het kristal was volledig naar de vaantjes.
Echter vind ik NERGENS een dergelijk kristal.

Het betreft een kristal met een dunne rand maar een dik middenstuk, een beetje zoals een hoed. Speciaal voor horloges met een crystal retaining ring.

Zoals hier:

Iemand die me op weg kan zetten?>
MVG

De Doxa sub’s maken ook gebruik van dergelijke glazen.

Ik heb voor dit dames model geen glas kunnen vinden.
Nu ben ik bezig met het plakken van twee glazen op elkaar.
Met Loctite glass zou dat moeten lukken.
Met proefplakken met gewoon glas ging het goed, echter met de twee mineraal glaasjes ging het niet helemaal goed.
Zie bovenin in het glas.

Maar ik ga het zeker nog eens proberen. De glaasjes zijn onderweg.

Alma Findings die voor modellen met saffierglas, wel de glazen op maat maakt, begint niet aan het namaken van dit glas uit een stuk.

Met vriendelijke groet,
Inca

Jan Ubels heeft ooit voor mij een mineraalglas op maat gemaakt dat ook ontzettend dik was (verder wel een reguliere vorm), je zou even kunnen vragen of hij dit voor je zou kunnen maken, en misschien heb je geluk en kan hij nog gewoon aan een reserve exemplaar komen.

Horlogeglas.nl misschien ?

Wat zijn de afmetingen?

mvg Melvin

@Inca,

Wat zijn de afmetingen van dit glas?

mvg Melvin

Diameter bovernste deel: 28mm
Hoogte bovenste deel: 2.5mm ( hier mag speling op zitten (naar boven toe dus 2.5 a 3mm)

Diameter onderste deel: 32.2mm
Hoogte: 2.8mm

Dus in totaal 5.3 a 5.5 hoog.

Ik zal eens rondvragen her en der. Kan misschien even duren.

Top gast. Ik heb tijd. Moet nog een vervangings Shiojiri Y112A ergens op de kop zien te tiekken want deze is volledig verroest.

Hattori vx42 kan je gebruiken als vervangend uurwerkje.

En al resultaat kunnen halen?

Even een upje heren. Ik blijf op zoek.

In mijn eerdere reaktie had ik het over het gebruik van Lodtite Glass.
Ondanks de goede kleefkracht van Loctite, bleek dat de glaasjes na enkele dagen van elkaar te scheiden waren.
De lijmlaag kon worden vewijderd. Een volgende poging om de twee glaasjes op elkaar te plakken met Loctite gingen ook de mist in. Uiteindelijk voor de glaasjes, glaslijm (om glazen in de horlogekast te plakken) gebruikt, hetgeen nagenoeg helemaal goed ging.

Zoek de inperfectie.

Ik had Doxa ook aangeschreven. Die wilde het ook wel leveren.

“We can indeed make a new crystal for you. The price would be $125 plus $25 shipping, and 20% VAT. Would you like to proceed? I can send you an invoice via PayPal.”.

Als antwoord heb ik geschreven, dat het door mocht gaan als het om JMD zou gaan.

Met vriendelijke groet,
Inca

dit iets?
http://www.ebay.nl/itm/REPLACEMENT-GLASS-Caribbean-2000-vintage-diver-Philip-Jenny-Aquadive-ref-709-/191731615676?hash=item2ca41847bc:g:-SYAAOSwiLdV9oFt

Hey Inca,

Zie nu pas je reactie. Ziet er goed uit!
Kun je je methode en welke soort lijm eens doorsturen aub?

Heb overgens Horlogeglas.nl geprobeerd en die heeft het geprobeerd maar het lukte hem niet.

MVG