Wie o wie kan helpen met Citizen 8110a Flyback

Hoi allen,

Ik heb dit horloge aangeschaft omdat ik het erg mooi vindt. Nu blijkt er nogal wat mee aan de hand te zijn.

Het horloge loopt goed op tijd en heeft een keurige gangreserve. Verder zijn de case en pushers in goede staat.

Wat is er niet goed? Allereerst lijkt de stem/ kroon niet goed meer te werken. De kleine chrono hands zijn niet origineel en het glas is zeer slordig vervangen en volgens mij hoort daar geen domed glaasje op.

Grootste probleem is het uurwerk zelf. Chrono functie springt niet meer terug naar 0 en het verstellen van de tijd gaat met horten en stoten…

Mijn vraag: wie kent dit uurwerk en zou er iets over kunnen zeggen. Ook zou ik graag de kleine chrono hands willen hebben maar ze verkopen alleen complete sets. En die zijn niet goedkoop… ik hoor graag jullie ideeën.

Vlak Citizen glaasje ga ik bestellen en moet ik met kit op zijn plaats lijmen… bezel wordt netjes zwart gemaakt.

image|666x500

5 likes

Je foto is niet te zien

1 like

Nu wel denk ik?

1 like

Yep. Ik k a n je overigens niet helpen, maar we hebben wel een aantal mensen hier die meer van Citizen weten.

1 like

@Slin @koekoek

2 likes

Het is deze volgens mij…

Hier een restauratie van een 8110 uurwerk:

https://vintagecitizenwatches.com/tag/citizen-restoration/

Verder zou ik je aanraden om een horlogemaker op het forum te zoeken en dan zou ik @Inca aanraden, ik weet niet of hij deze uurwerken al eens gedaan heeft maar vragen kan altijd, hij heeft bij mij een aantal Citizen’s een servicebeurt gegeven en ik ben daar zeer tevreden over…

Je kan ook zoeken naar een goedkoop donor horloge waar de wijzers wel origineel zijn en je gaat de bezel zwart maken? Ikzelf zou dat niet doen…van mij mag een vintage wel wat gebruikssporen hebben maar dat is natuurlijk ieder voor zich…

4 likes

Fijn! Ga er even goed naar kijken. Bedankt voor de hulp!

2 likes

Wat ik vermoed is dat er ook geen orginele stift/pen gebruikt is. Daardoor gaat het verstellen met horten en stoten. Ik weet dat dit een heel moeilijk uurwerk is de 8110 deze wordt veelal in bullheads van Citizen gebruikt. Probeer de kroon is uit te trekken eerste of tweede positie en dan met de pushers de chronowijzer te verzetten totdat hij op 0 staat. Durf niet met zekerheid te zeggen of dit werkt met dit uurwerk. Zelf ook ooit een bullhead gehad en weet dat de persoon waar ik hem toen gebracht heb er niet uitkwam. Ik weet wel een adres helaas in de U.K die je zeker kan helpen. Indien nodig kan je mij een pb sturen dan geef ik zijn emailadres. Zeer gerenomeerde horlogemaker die werkelijk alle merken doet. Werkt ook bij een zeer bekende juwelier in de UK en doet prive reparaties voor schappelijke prijs.

3 likes

Beste Brodie,

Ben je inmiddels verder gekomen?
Mocht je de subwijzers nog nodig hebben kunnen we elkaar wellicht helpen!?

Wat tof dat je reageert. Alles is intussen goed gekomen…

2 likes