Wie o wie weet meer van dit horloge?

In plaats van GS.

1 like

Leuk oud dingetje :ok_hand:

Dit is geen omgebouwd zakhorloge, dan had de wijzerplaat verdraaid gezeten. De eerste polshorloges hadden vaak ook scharnierende achterdeksels, daar heb ik er zelf ook een aantal van.

Verder waren zakhorloges nooit zo klein. Er bestonden ook dameszakhorloges, maar die waren toch altijd nog 30-35 mm, geen 17.

4 likes

Type wijzers heet Cathedral wijzers.

1 like

Het uurwerk is op het www niet moeilijk te vinden , maar er staat eigenlijk altijd 15 jewels bij , en het is inderdaad ooit bedoeld voor in een zakhorloge , ik ben er nog niet uit of dit een Eterna of ETA uurwerk is

1 like

Eterna en ETA is het zelfde.

Alleen ETA is na 19?? Voor die tijd was het nog naam gewoon eterna.

1 like

What does the 375 stamp on gold mean?

It means the gold that is stamped with “375” is 9 karat gold. This means that a ratio of 9/24 is pure gold while the rest is other metal (silver, copper, nickel, etc depending on the color and type of gold). The 375 represents 375/1000 or what 9/24 would be.

2 likes

Ik denk dat het een A. Schild calibre168 uurwerk je is .uit midden 20er jaren van de vorige eeuw
A. Schild was blijkbaar de broer van de oprichter van ETA

3 likes

Aha, heet dat zo. Dank je wel :wink:

1 like

Wat een fantastisch speurwerk Gents! :+1: :+1:

Het horloge heeft idd scharnieren en je kunt het dekseltje makkelijk openmaken om het uurwerk in te zien. Mijn schoonmoeder is engels en zij heeft het van haar engelse stiefmoeder gekregen die het weer van een familielid had. We hebben het hier iid over de jaren 20. Ze heeft het wel eens proberen te laten maken bij een klokmaker in London. Helaas kon hij er niets mee. Het is een prachtig horloge. Zou leuk zijn deze weer aan het werk te krijgen!

1 like