Wie Oh wie kent dit vintage zakhorloge

Vandaag een horloge gekregen.

Beste Barthilomeus,

welkom op dit forum! Het is hier gebruikelijk dat je jezelf even voorstelt, wat meer verteld over hoe je het horloge hebt gekregen etc. Verder zouden wat (scherpe!) foto’s van het horloge en met name het binnenwerk kunnen helpen om je vraag te beantwoorden.

3 likes

Ik heb deze vandaag gekregen van een tante. In het deksel is een naam gegraveerd en verde geen gegevens. Het binnenwerk kan ik niet laten zien. Ik weet niet hoe deze opengemaakt moet worden De foto is niet scherp omdat het glas een beetje vergeeld is.

Gevonden! https://www.google.nl/search?q=een+naam&gws_rd=cr,ssl&ei=m4QCWOeSLsitafmjrNAJ

Aan de achterkant zit er links of rechts vd kroon een ā€œspleetjeā€. Schilmesje oid ertussen en open klikken.
Economisch gezien hebben deze zakhorloges helaas bijna geen waarde, maar aangezien het een erfstuk is: goed bewaren en ervan genieten!

1 like

Het gaat niet om de waarde ben eigenlijk vooral benieuwd hoe oud ie is. Hij loopt nog en tot nu toe redelijk op tijd

Ik heb al geprobeerd hem open te maken maar dat lukt tot nu toe niet

Je zal toch een beetje moeite moeten doen als je de correcte informatie wil krijgen.

Het blijkt een horloge te zijn dat vroeger veel in de verpleging is gebruikt. Waarschijnlijk jaren 20-30.

Met daglicht lukt het wel.

Heel onduidelijk staat er in het deksel ( binnenkant) /1814 ( volgens mij is dit niet een jaartal) een E en 29